The Sun schrapt blote borsten toch niet
- Media
- 22 jan 2015 @ 13:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPRMediaPrint
- 22 jan 2015 @ 13:08
- Redactie Media
Het grote nieuws dat de Britse tabloid The Sun stopt met de beruchte Page-3 Girl blijkt niet te kloppen. Ondanks de primeur hierover van The Times staat er vandaag toch gewoon blote borsten op de derde pagina van de krant. Alles wijst op een PR-stunt. De kritiek zwelt evenwel aan.
De afgelopen week meldde The Times dat Rupert Murdoch persoonlijk de beslissing had genomen om geen blote vrouwen meer in zijn krant te zetten. Het verhaal werd breed overgenomen, omdat The Times onderdeel uitmaakt van het media-imperium van Murdoch.
The Sun wilde het bericht niet bevestigen, maar op dinsdag en woensdag waren er op pagina 3 van de krant inderdaad slechts schaars geklede dames te zien. Wel bleven er pikante foto's op de website van de krant te zien. Vandaag is het echter van het oude laken een pak: boven de nieuwe foto van een knipogende vrouw met ontbloot bovenlijf (zie de tweet hieronder) staat de tekst:
'Rectificatie. We willen graag ophelderen dat dit pagina 3 is en hier staat een foto van Nicole, 22, uit Bournemouth. We bieden onze excuses aan aan alle journalisten die de afgelopen dagen over ons hebben bericht.'
Het blote meisje op pagina 3 werd in 1970 geïntroduceerd door Murdoch himself. Er is in de loop der jaren veel kritiek op geweest van bijvoorbeeld vrouwenorganisaties. De Ierse editie van The Sun stopte twee jaar geleden wel met de foto's van topless modellen. Vandaag is de kritiek wederom niet van de lucht.
Tomorrow's #Page3... pic.twitter.com/pzyZ7Qhe9N
— The Sun (@TheSunNewspaper) January 21, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- dagblad
- vrouwen
- media
- kritiek
- blote borsten
- Rupert Murdoch
- krant
- stunt
- tabloid
- The Sun
- traditie
- seksistisch
- PR
- #Page3
- The Times
- page-3 girl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing