Triade Media werkt voor kinderzender Boomerang
- Media
- 20 jan 2015 @ 12:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieMediastrategieBereik
- 20 jan 2015 @ 12:09
- Redactie Media
Vanaf februari 2015 wordt kinderzender Boomerang opengesteld voor advertising voor de Nederlandse markt. Triade Media zal de exclusieve verkoopagent worden van de zender. Al een aantal jaar vertegenwoordigt dit bedrijf Cartoon Network, tevens onderdeel van Turner Broadcasting.
Turner Broadcasting System heeft vorig jaar aangekondigd dat Boomerang, hun tweede flagship kinderzender, opnieuw wordt gelanceerd als een wereldwijd, volledig geanimeerd en op de jeugd gericht netwerk. De herpositionering houdt vast aan de line-up van tijdloze en hedendaagse cartoons die geschikt is voor de hele familie.
Het uitzendschema van Boomerang wordt gekenmerkt door populaire tekenfilmfavorieten zoals Tom & Jerry, Looney Tunes, Garfield en Scooby-Doo die uit ’s werelds grootste animatiebibliotheek afkomstig zijn – Warner Bros., Hanna-Barbera, Cartoon Network en MGM Studios met televisieseries, specials en bioscoop- en kortfilms. Samen met een reeks nieuw verworven hedendaagse producties die door studio’s van over de hele wereld zijn gemaakt, introduceert Boomerang ook een nieuwe on-air look en biedt de zender voor de eerste keer exclusieve en originele content aan via zijn 13 internationale feeds.
Boomerang stapt in Nederland en Vlaanderen over op een volledig Nederlandstalige feed in het begin van 2015, tegelijkertijd met de introductie van de nieuwe look en het logo van Boomerang.
'De herlancering van Boomerang als een tweede flagship-kanaal laat onze wereldwijde uitstraling zien', zegt Gerhard Zeiler, president van Turner Broadcasting. 'We zijn bijzonder trots dat deze zender de volgende stap maakt – met een look en feel die kwaliteit en een hedendaagse positionering uitstraalt. Dit betekent een volgende stap in onze strategie om voort te bouwen op het succes van ons internationale kindernetwerk.'
'Boomerang is altijd al een tijdloze favoriet geweest die meerdere generaties aanspreekt', aldus Christina Miller, president en algemeen manager Cartoon Network, Adult Swim en Boomerang. 'We zien dit als een unieke mogelijkheid om niet alleen de kijkervaring van de familie opnieuw te definiëren, maar om ons wereldwijde kidsportfolio uit te breiden en te verstevigen en deze tezamen met Cartoon Network op alle platforms neer te zetten.'
Naast het tv-bereik van meer dan 250 miljoen huishoudens zal Boomerang aanwezig zijn met vernieuwde digitale en mobiele platforms, waaronder een nieuwe website met exclusieve activiteiten, spelletjes en content die bezoekers een complete ervaring biedt. Jongere fans kunnen genieten van gratis leeftijdsgeschikte games met hun favoriete personages en oudere bezoekers kunnen meer te weten komen over hun favoriete personages en series.
Triade Media is een onafhankelijk media-exploitatie bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van content en media voor verschillende mediabedrijven. Triade Media exploiteert reeds de zendtijd voor de volgende themazenders: Sport1, Cartoon Network, Boomerang, JIMJAM, CNN, NostalgieNet, 13TH Street, SyFy , E!, Xite, 538TV, SLAMTV, Travel Channel en OUTTV.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- televisie
- Turner Broadcasting
- advertising
- Boomerang
- bureau
- kinderzender
- agent
- reclame
- Cartoon Network
- Triade Media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing