Wolters Kluwer start nieuwe strategie e-commerce
- Media
- 29 jan 2015 @ 12:16
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineE-commerceZakelijkMedia
- 29 jan 2015 @ 12:16
- Redactie Media
Uitgeverij Wolters Kluwer is samen met ICT-dienstverlener Incentro gestart met de uitrol van de nieuwe e-commerce-strategie. Daarbij staat de online opleidingsshop centraal, waar klanten sneller en eenvoudiger hun weg vinden naar de verschillende producten en diensten. Een projectteam met medewerkers van beide organisaties realiseerde de nieuwe e-commerce-omgeving volgens de agile scrum-methode.
De nieuwe opleidingsshop, gebaseerd op de omnichannel- en e-commerce-oplossing Intershop, is een belangrijke stap in de nieuwe online strategie van Wolters Kluwer, waarin heldere informatievoorziening en excellente dienstverlening centraal staan. De informatiedienstverlener streeft ernaar om één portaal te creëren dat klanten toegang geeft tot verschillende platforms, zoals een online shop voor lesboeken en studiemateriaal en een gekoppelde database met relevante content.
De bezoeker staat in de opleidingsshop centraal. Wolters Kluwer verzamelt gegevens door middel van analyse en uit feedback van klanten en past de dienstverlening daar, in samenwerking met Incentro, op aan. Op die manier wordt de bestaande e-commerce-omgeving voortdurend verbeterd en worden de nieuwe platforms en functionaliteiten ingericht zoals de online klanten dat graag zien.
Marleen Vonk, e-commerce development manager bij Wolters Kluwer: 'Het realiseren van de opleidingsshop is voor ons niet het eindpunt, maar juist een beginpunt. Van hieruit verbeteren we het platform voortdurend en breiden het tegelijkertijd steeds verder uit. Incentro heeft ons erg goed geholpen in deze eerste fase. Hun persoonlijke aanpak past uitstekend bij onze plannen: het stap voor stap aanpakken van deelprojecten, om uiteindelijk een nieuwe strategie te realiseren. Ik ben erg tevreden. De innige samenwerking van Incentronauten en onze medewerkers in het projectteam heeft geleid tot een succesvolle en voorspoedige ontwikkeling van onze e-commerce-omgeving.'
John de Koning, manager bij Incentro: 'De Incentro-manier van werken heeft haar vruchten afgeworpen. Het projectteam, dat samenwerkte volgens de agile scrummethode, heeft in no-time een mooi resultaat geboekt en de basis gelegd om de e-commercestrategie verder uit te bouwen. De nauwe samenwerking in het projectteam zorgde voor een grote betrokkenheid vanuit Wolters Kluwer. De duidelijke toekomstvisie die zij hebben, het verder ontwikkelen van e-commerce als verkoop- en servicekanaal, heeft bijgedragen aan een mooi resultaat en een fijne samenwerking.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- B2B
- ICT
- Wolters Kluwer
- e-commerce
- webshop
- informatie
- opleidingen
- Intershop
- Incentro
- omnichannel
- strategie
- dienstverlener
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing