Broadcast Magazine en 227 Media partners in recruitment

Broadcast Magazine en 227 Media partners in recruitment
  • Media
  • 11 feb 2015 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkJournalistiekMedia

Broadcast Magazine en 227 Media slaan de handen ineen om gezamenlijk invulling te geven aan recruitment in media. 'We willen de perfecte match realiseren voor werknemers én werkgevers in de mediasector.'

Broadcast Magazine is al meer dan 25 jaar diep geworteld in de mediasector. Hoofdredacteur Jeroen te Nuijl: 'Behalve via het blad en online, krijgt die spilfunctie ook steeds meer betekenis door evenementen als de International Media Top Convention (IMTC) in maart of ons netwerkplatform de Broadcast Media Society. Gezien de vragen uit de markt, is het niet meer dan logisch dat we ons ook gaan manifesteren op het terrein van HR, recruitment en interim-management.'

Door samenwerking met 227 Media ontstaat een slagvaardige combinatie van twee sterke merken. 'Door elkaar de bal toe te spelen en intensief samen op te trekken, kunnen we echt het verschil maken voor mensen in de mediasector', aldus senior consultant en broadcastspecialist Marc Teuwsen. 'En uiteraard met strikte inachtneming van de vertrouwelijkheid die met recruitment gepaard gaat.'

'De broadcastmarkt kenmerkt zich onder andere door een groot ons-kent-ons- karakter', aldus Teuwsen. 'Constante stoelendansen en steeds weer dezelfde mensen die opduiken bij verschillende bedrijven. Terwijl ook structureel behoefte is aan nieuw talent, gezien de sterk veranderende markt met game changing spelers. Bij het aantrekken van dat nieuwe talent kunnen wij een belangrijke rol spelen, naast het vergroten van de kandidatenmarkt door actieve search. De ideale kandidaat solliciteert namelijk vaak niet, maar is gewoon ergens anders aan het werk.'

Evaring leert Teuwsen dat circa 20% van de werknemers actief op zoek is naar (ander) werk. Deze groep kijkt regelmatig op vacaturesites en bij hen staat altijd een ‘onzichtbare antenne’ uit. De andere kant van het spectrum, eveneens zo'n 20%, is tevreden en heeft geen interesse in nieuwe kansen.

Teuwsen: 'Het grote deel daar tussenin – liefst 60% dus – noemen we latent geïnteresseerd. Dat houdt in dat je niet actief op zoek bent naar nieuw werk, maar wel geïnteresseerd bent in eventuele aanbiedingen. Juist die groep mis je bij zelf adverteren, maar nemen wij wél mee bij een search. De totale groep met kandidaten wordt zo dus geen 20 maar 80%, dus vier keer zo veel kandidaten.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken