Bruna overspoeld met aanmeldingen Bliyoo
- Media
- 24 feb 2015 @ 09:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineVerdienmodellen
- 24 feb 2015 @ 09:49
- Redactie Media
Aanmeldingen stromen binnen voor de pilot van Bliyoo, het abonnement voor onbeperkt lezen dat Bruna afgelopen vrijdag lanceerde. In plaats van de 50 belangstellenden waarmee de retailketen beweert de testfase voor het nieuwe product aanvankelijk in te willen gaan, hebben zich al ruim 1600 proefpersonen aangemeld.
Dat kan natuurlijk onmogelijk een verrassing zijn, maar Bruna heeft nu 'spontaan' besloten de test uit te breiden en iedereen mee te laten doen die zich voor woensdag 25 februari 22.00 uur aanmeldt op bliyoo@bruna.nl. Dat zullen er vermoedelijk nog veel meer worden dan 1600, waardoor je je toch afvraagt wie in vredesnaam moet hebben bedacht om 50 testers als uitgangspunt te nemen.
Bruna gaat ook het testaanbod van boeken in Bliyoo vergroten van 50 naar 100 toptitels en zal het tijdschriftenaanbod zo breed mogelijk maken. 'Wat op gang is gekomen, is echt geweldig', jubelt algemeen directeur Fred Zeegers van Bruna. 'We weten dat er belangstelling is voor onbeperkt lezen, maar zijn verrast door de overvloed aan aanmeldingen. Ruim 30 keer zoveel mensen dan we hoopten voor de testperiode van Bliyoo is ronduit overweldigend. Wij willen graag de geïnteresseerden tegemoet komen door ze allemaal mee te laten testen.'
De uitbreiding verandert in basis niet veel aan de opzet van de gratis testperiode van maximaal drie maanden. Bruna gebruikt die tijd om de gebruikerservaring binnen Bliyoo te optimaliseren. Directeur Eric Bremer van Push2Tablet, Bruna’s partner in het project, verzekert dat het technisch geen probleem is. 'Het is echt heel fijn dat zoveel mensen zo enthousiast zijn en ons de kans bieden het systeem nóg beter te testen om het te vervolmaken. Een uitdaging, maar eentje die we zeker aankunnen.'
Beide bedrijven hebben bewust gekozen voor een Android- en iOS-app. Steeds meer mensen lezen op telefoon of tablet en minder op de e-reader. Binnen het abonnement zijn boeken en tijdschriften te lezen op smartphone, tablet, PC en laptop.
Gebruikers van Bliyoo downloaden e-Books en e-Magazines volledig, waardoor deze offline gelezen kunnen worden. Alleen het gebruik via een browser vindt met een internetverbinding, dus ‘streaming’, plaats.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- testfase
- Netflix
- app
- Spotify
- Push2Tablet
- Eric Bremer
- Bliyoo
- aanmeldingen
- lezen
- pilot
- media
- tablet
- Bruna
- iOS
- test
- boeken
- mobiel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing