David Vink (Veronica, SBS) in bestuur publiekstijdschriften
- Media
- 27 feb 2015 @ 17:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPrintJournalistiekMedia
- 27 feb 2015 @ 17:47
- Redactie Media
David Vink treedt toe tot het bestuur van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het Nederlands Uitgeversverbond. De ledenvergadering van de branchevereniging heeft ingestemd met de benoeming van de directeur van Veronica Uitgeverij en SBS Broadcasting.
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 15 december 2014 werd het nieuwe bestuur van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) benoemd. Henk Scheenstra (Sanoma) werd toen benoemd tot bestuurslid en vice-voorzitter. Door de recente aanstelling van Scheenstra als bestuursvoorzitter van Sanoma Media Belgium en het daardoor wegvallen van zijn rol van COO Content Media bij de Nederlandse tak van Sanoma is hij genoodzaakt terug te treden uit het GPT-bestuur.
David Vink, algemeen directeur Veronica Uitgeverij en chief digital officer SBS, zal per 1 maart Scheenstra opvolgen. Hij vertegenwoordigt Sanoma/Veronica in het GPT-bestuur. Vink neemt tevens de functie van vice-voorzitter over van zijn voorganger.
Voorzitter Luc van Os: 'We zijn verheugd over de bereidwilligheid van David om op korte termijn de zetel van Henk over te nemen. Zijn kennis van digitaal uitgeven is een verrijking voor onze vereniging, zeker in het kader van onze nieuwe koers.'
Het GPT-bestuur bestaat uit vijf personen: Luc van Os (voorzitter, Hearst Magazines Netherlands), David Vink (vice-voorzitter,Veronica/SBS), Eric Blok (penningmeester,G+J Media), Barent Momma (Bindinc.) en Leo Schaap (Veen Media).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sanoma
- Groep Publiekstijdschriften
- SBS
- David Vink
- Henk Scheenstra
- Nederlands Uitgeversverbond
- bestuur
- benoeming
- NUV
- Veronica
- ALV
- GPT
- vice-voorzitter
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing