MassiveMusic scoort met Vanity Fair-portfolio Jason Bell
- Media
- 16 feb 2015 @ 09:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Film
- 16 feb 2015 @ 09:20
- Redactie Media
Fotograaf Jason Bell heeft zijn eerste korte film gemaakt over de Vanity Fair Hollywood Portfolio, waarin de opkomst van Britse acteurs binnen de Amerikaanse filmindustrie wordt gevierd. MassiveMusic verzorgde de muzieksupervisie voor de drie films rondom de Hollywood-editie van het magazine. Voor het eerst kwam het magazine uit samen met een video.
Benedict Cumberbatch, Clive Owen, Dame Judi Dench, Eddie Redmayne, Emily Blunt, James Corden, Jude Law, James McAvoy, Kate Winslet, Jack O'Connell, Jeremy Irons, Keira Knightley, Michael Caine, Michelle Dockery, Orlando Bloom, Ralph Fiennes Sam Claflin, Timothy Spall en Tom Hiddleston behoren tot de vele Britse acteurs momenteel impact maken in Hollywood.
Dit is tevens de eerste keer dat een Britse fotograaf de hele ‘Portfolio’ aan Hollywoodsterren heeft opgedragen.
Jason Bell: "Ik stelde aan Vanity Fair voor om een portfolio van Britse acteurs te kiezen, en bijna grappend voegde ik er aan toe dat deze een Britse invasie van Hollywood zouden starten. Ik was dan ook verbaasd en gevlijd dat ik dit daadwerkelijk mocht uitvoeren”.
Het Londense kantoor van muziekbureau MassiveMusic werd uitgenodigd om de muzieksupervisie te doen voor de drie films rondom de Hollywood-editie van het magazine. Het was de eerste keer dat het magazine uitkwam tezamen met een video.
Nico Steiger, Creative Director van MassiveMusic Londen: 'Als je aan Groot Brittanië denkt, denk je aan het volkslied, wat het belang van muziek wederom onderstreept. Het roept niet alleen emoties op, maar kan ook een specifieke tijd in de geschiedenis aanduiden.'
MassiveMusic producer Tim Preston: 'Het aandikken van het trotse Britse gevoel door middel van muziek heeft ons erg geholpen in het samenbinden van het verhaal. We hebben specifiek gezocht naar muziek die het thema eer aan doet. Het zijn stuk voor stuk sterke films die de Britse trots vertegenwoordigen, maar ook een gezonde dosis humor bevatten, dus zijn we wat betreft ons deel met dezelfde insteek begonnen. Alledrie de films horen bij elkaar, maar vroegen muziek-technisch om een eigen aanpak. Daarom benaderden we ze als kleine mini-projectjes.'
Jason is een van de meest gevierde fotografen vandaag de dag. Zijn foto's verschijnen regelmatig in zowel Vanity Fair en Vogue VS en de UK. Hij fotografeerde een aantal van 's werelds meest bekende namen, zoals Angelina Jolie, Johnny Depp, David Beckham en vele anderen.
Daarnaast Jason Bell is de gekozen fotograaf voor de hertog en hertogin van Cambridge waar hij in 2013 de officiële foto’s maakte voor de doop van prins George bij het Clarence House.
Zijn erkenning als fotograaf wordt versterkt door de meest recente collectie van The Hollywood Portfolio, die uitsluitend zal worden getoond in Vanity Fair op 5 februari. De films zullen gelanceerd worden op www.vanityfair.com
MassiveMusic is een muziekbureau met studios in Amsterdam, London, New York, Los Angeles en Shanghai. Overtuigd van de sociale waarde en verbindende kracht van muziek, opereert het bedrijf op het zakelijke en creatieve snijvlak tussen muziek en merken.
MassiveMusic ontwikkelt muziekstrategieën voor global brands en produceert en componeert muziek voor commercials, TV- en interactieve producties en films. Het scout en koppelt bekend en opkomend talent aan internationale marketingcampagnes en creëert innovatieve muziekactivaties voor haar klanten. De passie voor muziek heeft niet alleen tot een prijswinnende reputatie geleid, maar ook tot een dynamisch bedrijf dat middenin de nieuwe muziekindustrie staat.
MassiveMusic werd in 2000 opgericht door CEO Hans Brouwer en is de trotse toekomstige bewoner van de 14e verdieping van A’DAM.
Hans Brouwer spreekt op 20 mei op het Cross Media Congres
Credits
Directed by Jason Bell | Based on an original idea by Guy Harrington | Written by Harry Oulton | Film and post-production by Ramon J. Goni at SWOON New York | Styled by Jessica Diehl | Music by MassiveMusic London & Bluwi NYC
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing