Reclame-inkomsten stuwen jaarcijfers FD Mediagroep

26feb 201513:52
  • Media
  • 14668 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekZakelijkMediaMediastrategie

nieuws Uitgeverij FD Mediagroep heeft een heel goed jaar achter de rug. De eigenaar van BNR Nieuwsradio en zakenkrant Het Financieele Dagblad verkocht in 2014 meer printadvertenties en groeide op het gebied van online bedrijfsdata.

De omzet groeide van 60,3 miljoen euro in 2013 naar 64,1 miljoen in het afgelopen jaar, zo bleek tijdens de presentatie van de jaarcijfers woensdag. In de tweede helft van 2014 verbeterde de advertentieomzet, met name in print.

FD Mediagroep rept zelf over ’significante’ groei in een tijd waar de omzet uit printadvertenties vrijwel louter de weg omlaag lijkt te hebben ingezet. De bedrijfswinst steeg met 45% van 5,4 miljoen in 2013 naar 7,8 miljoen. De nettowinst was met 3,8 miljoen een fractie hoger dan het jaar ervoor.

Bekijk de kerncijfers van FD Mediagroep over 2014 op FDmg.nl.  


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk