Reed Elsevier heet voortaan RELX

Reed Elsevier heet voortaan RELX
  • Media
  • 26 feb 2015 @ 15:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMediaPrintMediastrategieZakelijk

Reed Elsevier neemt zijn bedrijfsstructuur op de schop en verandert de naam van de holding in RELX. Dat maakte het informatieconcern bekend bij de presentatie van de jaarcijfers, die afgelopen jaar een lichte groei doormaakten.

Het Britse Reed Elsevier PLC en het Nederlandse Reed Elsevier NV brengen al hun activiteiten en dochtermaatschappijen onder in één moedermaatschappij, die op 1 juli wordt omgedoopt in RELX Group. Die naam (spreek uit: 'rellex') vormt volgens het bedrijf een betere weerspiegeling van de eigen transformatie van een uitgever van gedrukte tijdschriften en boeken naar een digitale informatieleverancier. De onderdelen  zijn er in samengevoegd.

De merknamen van het bedrijf (Reed, Elsevier, LexisNexis en Reed Exhibitions) verdwijnen niet, aldus topman Erik Engstrom. Met name de wetenschappelijke uitgeverij is een instituut. 'Het is geen historisch besluit', aldus Engstrom. 'Het gaat er vooral om dat we de structuur aanzienlijk versimpelen, zodat het overzichtelijker wordt voor aandeelhouders.'

Reed Elsevier zag de omzet vorig jaar met 1% groeien naar 7,2 miljard euro. De aangepaste nettowinstverbeterde met 6% naar 1,5 miljard euro. Het bedrijf wil dit jaar voor 500 miljoen pond aandelen inkopen en verhoogt het dividend over 2014 met 16% naar 0,59 euro per aandeel. Dit jaar hoopt het concern op verdere groei. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken