Sanitisement en CWS lanceren Washroom Media

24feb 201511:21
  • Media
  • 23275 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OutdoorReclameBereikDoelgroep

nieuws Sanitisement introduceert in samenwerking met CWS een nieuw mediaconcept: Washroom Media. Door een multimediascherm te integreren in een handdroogautomaat creëert het bedrijf een nieuwe manier van directe communicatie met werknemers en relaties op een plek waar iedereen dagelijks komt: het toilet.

Uit onderzoek blijkt dat toiletgebruikers de sanitaire ruimte een geschikte locatie vinden voor communicatieuitingen. Iedereen maakt dagelijks meer dan vijf keer gebruik van het toilet en verblijft daar in totaal gemiddeld 15 minuten. Ook blijkt de attentiewaarde tijdens een toiletbezoek zeer hoog. Driekwart van de toiletgebruikers ziet of hoort dan de boodschap via het scherm. Het moment dat mensen hun handen wassen en afdrogen is dus een goed moment om een visuele en/of auditieve boodschap over te brengen.

'De uitingen die via Washroom Media worden gedeeld, zijn eenvoudig op afstand aan te passen', zegt Remko Esser van Sanitisement. 'Dit betekent dat een zeer nauwkeurige segmentatie op zowel locatie als tijdstip mogelijk is. Communicatiemiddelen kunnen dus per toiletruimte op maat gemaakt worden. Tevens kan de content zowel vooraf als realtime geplaatst worden, waardoor bedrijven en adverteerders eenvoudig en snel kunnen inspelen op veranderende omstandigheden.'

Washroom Media kan voor verschillende doeleinden worden ingezet, waarbij interne communicatie, veiligheid en advertising de meest voorkomende zullen zijn. Door interne mededelingen via alle handdroogautomaten te communiceren, kunnen medewerkers nooit meer zeggen dat ze iets niet hebben gezien. Ook is het mogelijk om korte demonstratiefilmpjes, instructies, vluchtroutes of bewustwordingscampagnes te delen, ook in geval van nood. Voor adverteerders kan Washroom Media een interessante aanvulling zijn op de bestaande mediamix. Zij worden hiermee in staat gesteld om op een eenvoudige manier heel gericht een boodschap onder de juiste doelgroep te verspreiden.

Sanitisement verwacht dat er begin mei 1500 handdroogautomaten voorzien van een multimediascherm geplaatst zullen zijn bij verschillende bedrijven in Nederland.




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk