Sijthoff Media Groep koopt AutomatiseringGids

Sijthoff Media Groep koopt AutomatiseringGids
  • Media
  • 23 feb 2015 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopPrintMediaJournalistiek

Sijthoff Media Groep (SMG) neemt AutomatiseringGids over van BIM Media, een dochteronderneming van Sdu Uitgevers. CEO Willem Sijthoff noemt de AutomatiseringGids een waardevolle toevoeging aan het portfolio van SMG, dat verder bestaat uit de uitgeverijen Adfo Groep, Young & Connected en Binnenlands Bestuur.

Volgens Sijthoff speelt de IT-sector een steeds belangrijkere rol in het bedrijfsleven en is er sprake van een toenemende versmelting tussen marketing en IT. 'Werden de beslissingen op het gebied van IT in het verleden door een CTO of CFO genomen, nu heeft de Chief Marketing Officer daar een steeds grotere stem in. Vandaar dat de titel goed aansluit bij Adfo Groep. Ook zien we veel samenwerkingsmogelijkheden met onze andere B2B-uitgave Binnenlands Bestuur: de overheid is en blijft de belangrijkste opdrachtgever van de IT-sector.'

AutomatiseringGids bestaat sinds 1967 en is de leidende IT-vaktitel in Nederland. Het merk omvat een magazine, website, app, nieuwsbrieven, een vacatureplatform (AGbanen.nl) en een whitepaperplatform (AGKennisbank.nl). Daarnaast organiseert de titel netwerkevenementen, roundtables en IT-masterclasses.

Uitgever/hoofdredacteur Arjan Kors van AutomatiseringGids zegt blij te zijn met de overname. 'Uit de gesprekken die we gevoerd hebben in de aanloop naar de verkoop, kwam Sijthoff Media Groep op mij over als een groep enthousiaste en gedreven ondernemers met veel uitgeefervaring. Ik zie dat als lezer terug aan bijvoorbeeld Adformatie en Binnenlands Bestuur. Die titels hebben duidelijk weer een slinger in de goede richting gekregen sinds de overname door SMG.'

Over de uitdagingen voor AutomatiseringGids zegt Kors: “Wij moeten, nog meer dan we nu al doen, content digitaal en mobiel gaan aanbieden. AutomatiseringsGids is marktleider in zijn segment, met een prachtige lange historie en een goede merkuitstraling. Die positie kunnen we de komende jaren verder uitbouwen.”

Sijthoff Media Groep heeft 4 uitgeverijen in haar portfolio, die alle markteider zijn in hun specifieke segment. In de B2C is dat de jongerenuitgeverij Young & Connected (‘Kidsweek’ en ‘7Days’). In het B2B-segment zijn dat de AutomatiseringGids, Adfo Groep (met ‘Adformatie’, ‘Tijdschrift voor Marketing’, ‘Communicatie’ en ‘Creatie’ marktleider op het gebied van marketing- en communicatieuitgaven), en Binnenlands Bestuur, marktleider op het gebied van informatie over de decentrale overheid. De uitgeverij heeft in totaal 105 medewerkers en wordt medio 2016 gevestigd in De Diamantbeurs te Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken