Social1nfluencers gaat samenwerken met SBS en Sanoma

Social1nfluencers gaat samenwerken met SBS en Sanoma
  • Media
  • 13 feb 2015 @ 09:56
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Tijdens het MWG-congres maakte CEO Peter de Mönnink bekend dat SBS Broadcasting en Sanoma een intensieve samenwerking aangaan met het Multi Channel Network (MCN) Social1nfluencers. Hiermee heeft SBS een stap gezet in de uitbreiding van haar multimediale bereik.

David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting, en Daan Sip, managing director en founder van Social1nfluencers, zullen verantwoordelijk zijn voor de samenwerking, strategie en richting die Social1nfluencers samen met SBS en Sanoma ingaat.

Peter de Mönnink: 'MCN’s hebben de toekomst. Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in een keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt. Deze stap past bij de strategie en visie die SBS Broadcasting en Sanoma hebben om hun multimediale bereik uit te breiden.'

Oprichters van Social1nfluencers Daan Sip en Niels Verhoeven zien met deze samenwerking een kans om de nummer 1-positie in MCN-land te verstevigen, de groei van hun bedrijf en de populariteit van hun creators verder uit te bouwen. Met SBS Broadcasting hebben ze de juiste match.

Daan Sip: 'De samenwerking met SBS en Sanoma is in onze ogen de perfecte match voor onze creators. Zeker gezien het grote multimediale bereik dat de domeinen van SBS en Sanoma onze creators kunnen bieden, zoals bijvoorbeeld het vrouwendomein voor onze vrouwelijke creators en Veronica voor onze mannelijke creators. Daarnaast zal een investering in de onderneming verdere groei en professionalisering van onze creators mogelijk maken. We hebben zeer veel vertrouwen in deze samenwerking en gaan samen hele mooie dingen maken.'

SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers. Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden. Het bedrijf blijft opereren vanuit het huidige kantoor met Sip en Verhoeven aan het roer. David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting, zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven.

David Vink: 'Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multichannel networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen.'

www.social1nfluencers.com
www.sbs.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken