Stichting Brein haalt websites Popcorn Time offline
- Media
- 26 feb 2015 @ 11:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoTelevisieWebsiteMediaContent
- 26 feb 2015 @ 11:48
- Redactie Media
De laatste weken heeft Stichting Brein zes Nederlandse websites van download-dienst Popcorn Time offline gehaald. Met geïdentificeerde site-eigenaren is een schikking getroffen. Daarbij gaat het om een onthoudingsverklaring met dwangsom en betaling van een boete waarvan de hoogte afhangt van de omstandigheden.
Op de sites Popcorntime.nl, Popcorn-time.eu, Popcorn-time.info en Popcorntimefilms.nl is inmiddels de volgende tekst verschenen:
‘Deze site is verwijderd door Stichting Brein wegens verspreiding van Popcorn Time software. Popcorn Time moedigt illegaal gebruik aan en maakt zelf gebruik van illegaal online aanbod van onder meer speelfilms en televisieseries. WAARSCHUWING: Popcorn Time software maakt gebruik van peer-to-peer (p2p) uitwisseltechnologie waardoor gebruikers zowel up- als downloaden, ook in geval van streaming. Het up- en downloaden van illegaal aanbod is bij wet verboden en brengt aansprakelijkheid mee voor de daardoor veroorzaakte schade.’
Popcorn Time is een illegale dienst die met name in Nederland populair is en ook veel media-aandacht heeft gekregen. Deze gratis dienst concurreert met betaald legaal aanbod van spelers als Netflix, HBO en Videoland.
Onderzoek van Considerati, IViR, CentERdata en Marktmonitor van afgelopen jaar toont aan dat consumenten ‘omdat het gratis is’ de belangrijkste reden noemen om illegaal te downloaden. Het onderzoek concludeert dat de Nederlandse filmindustrie jaarlijks 78 miljoen euro aan inkomsten misloopt.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uploaden
- illegaal
- offline
- televisie
- waarschuwing
- tv-series
- website
- software
- schade
- boete
- downloaden
- Stichting Brein
- series
- download
- Netflix
- speelfilms
- BREIN
- films
- Popcorn Time
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing