Stichting Brein haalt websites Popcorn Time offline

Stichting Brein haalt websites Popcorn Time offline
  • Media
  • 26 feb 2015 @ 11:48
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoTelevisieWebsiteMediaContent

De laatste weken heeft Stichting Brein zes Nederlandse websites van download-dienst Popcorn Time offline gehaald. Met geïdentificeerde site-eigenaren is een schikking getroffen. Daarbij gaat het om een onthoudingsverklaring met dwangsom en betaling van een boete waarvan de hoogte afhangt van de omstandigheden.

Op de sites Popcorntime.nl, Popcorn-time.eu, Popcorn-time.info en Popcorntimefilms.nl is inmiddels de volgende tekst verschenen:

‘Deze site is verwijderd door Stichting Brein wegens verspreiding van Popcorn Time software. Popcorn Time moedigt illegaal gebruik aan en maakt zelf gebruik van illegaal online aanbod van onder meer speelfilms en televisieseries. WAARSCHUWING: Popcorn Time software maakt gebruik van peer-to-peer (p2p) uitwisseltechnologie waardoor gebruikers zowel up- als downloaden, ook in geval van streaming. Het up- en downloaden van illegaal aanbod is bij wet verboden en brengt aansprakelijkheid mee voor de daardoor veroorzaakte schade.’

Popcorn Time is een illegale dienst die met name in Nederland populair is en ook veel media-aandacht heeft gekregen. Deze gratis dienst concurreert met betaald legaal aanbod van spelers als Netflix, HBO en Videoland.

Onderzoek van Considerati, IViR, CentERdata en Marktmonitor van afgelopen jaar toont aan dat consumenten ‘omdat het gratis is’ de belangrijkste reden noemen om illegaal te downloaden. Het onderzoek concludeert dat de Nederlandse filmindustrie jaarlijks 78 miljoen euro aan inkomsten misloopt.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken