Telegraaf lanceert app voor smart-tv Samsung
- 4 feb 2015 @ 10:19
- Redactie Media
Videonieuws van De Telegraaf is voortaan te bekijken via de smart-tv's van Samsung. Via een speciale app zijn de meest recente items van Telegraaf TV op deze televisies te zien. Met de afstandsbediening kan de gebruiker eenvoudig zappen tussen video’s van de secties Nieuws, Privé, Telesport, DFT en Autovisie. Ook is het mogelijk om nieuws in tekst te lezen, waarbij foto’s fullscreen bekeken kunnen worden.
'De video’s van Telegraaf TV komen voor de gebruikers van de app voortaan op volle kracht de huiskamer in. Op deze manier wordt een flinke stap genomen naar een positie naast andere nieuwszenders. Dat past volledig in de ambitie van de De Telegraaf om zich te ontwikkelen tot een 24/7 nieuwsmerk dat relevant is op alle platformen', aldus Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf.
Patrick Loppé, Manager Mobile bij TMG: 'Met deze app bieden we kijkers een soort van nieuwszender waarbij men zelf bepaalt wat men ziet. Al eerder was het mogelijk om vanuit onze smartphone apps video’s te streamen naar het tv-scherm via Chromecast en Apple TV. Samsung Smart TV is hier een mooie aanvulling op.'
De app is ontwikkeld door People’s Playground. Doron Nethe, CEO People’s Playground: 'Met de komst van de smart-tv, is de tv-ervaring zoals we die kennen aan het veranderen. Merken zijn nu in staat om via dit nieuwe mediakanaal de consument direct te bereiken in de huiskamer. Voor de consument is de smart TV, naast de smart phone, tablet en desktop computer, een extra scherm in huis waarop interactieve en voor de consument relevante content kan worden bekeken. Op deze manier zal de smart TV een onderdeel vormen van een totale connected home experience.'
De Telegraaf-app is gratis te downloaden via Samsung Apps op Samsung Smart-tv’s die vanaf 2012 op de markt zijn verschenen. Meer tv-platformen zullen volgen.
People’s Playground is gespecialiseerd in het ontwikkelen van apps voor op de smart-tv. Vanaf het eerste moment dat deze televisie op de markt kwam, is het team van People’s Playground gedreven om de tv-ervaring van de eindgebruiker positief te veranderen. Eén van People’s Playground’s ontwikkelde smart-tv-apps is Uitzending Gemist (NPO). Deze app is te vinden in de appstore van alle grote tv-fabrikanten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Doron Nethe
- smart tv
- Telegraaf TV
- NPO
- Samsung
- People’s Playground
- innovatie
- televisie
- Telegraaf
- Uitzending Gemist
- app
- tv-kijken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing