Voetbaldeal: 'FOX krijgt gratis reclame bij NOS'
- Media
- 4 feb 2015 @ 17:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieRechtenVoetbal
- 4 feb 2015 @ 17:29
- Redactie Media
De aangepaste voetbaldeal tussen FOX en de NOS ligt opnieuw onder vuur. De betaalzender zou gratis reclamezendtijd krijgen bij de Publieke Omroep. Ook is afgesproken dat FOX en andere rechthebbenden voorkeursposities kunnen krijgen in STER-blokken rond sportuitzendingen.
Dat meldt de Volkskrant op basis van gesprekken met betrokkenen die het contract kennen. Volgens deze insiders zijn de afspraken in strijd met de Mediawet.
De NOS kreeg vorig jaar de uitzendrechten van de samenvattingen van de eredivisie. SBS diende destijds een klacht in bij het Commissariaat voor de Media (CvdM), omdat volgens hen de afspraken tussen FOX en de Publieke Omroep in strijd zouden zijn met de Mediawet.
Na onderzoek concludeerde het CvdM dat de NOS zich te dienstbaar maakte voor FOX. De deal tussen beide mediapartijen moest worden aangepast, anders dreigde het Commissariaat met een dwangsom die kon oplopen tot een miljoen euro. De NOS en FOX lieten weten onder dwang de deal aan te passen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- FOX
- reclame
- Commissariaat voor de Media
- Publieke Omroep
- NPO
- voetbal
- reclamezendtijd
- klacht
- televisie
- NOS
- CvdM
- STER
- voetbalrechten
- deal
- afspraken
- Mediawet
- Eredivisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing