Amsterdam Creative Industries Network lanceert NRC Live Moonshot virtual reality-app
- Media
- 23 mrt 2015 @ 07:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EvenementApps
- 23 mrt 2015 @ 07:24
- Redactie Media
Afgelopen week vond de lancering plaats van de virtual app van de eerste editie van NRC Live. Het Amsterdam Creative Industries Network, een samenwerking tussen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, Hogeschool Inholland en de Hogeschool van Amsterdam, gaven de bezoekers van NRC Live een nieuwe ervaring mee: een virtual reality-kit van Google Cardboard, die de bezoekers zelf in elkaar kunnen zetten. Met deze set en de bijbehorende app kunnen de bezoekers het event in virtual reality herbeleven.
Met de nieuwe eventserie NRC Live wil NRC grote vraagstukken van onze tijd onderzoeken en vragen beantwoorden over economische en maatschappelijke veranderingen met zakelijke impact. De Kick-off Moonshot op 5 maart draaide om de innovatiekracht van Nederlandse bedrijven. Het Amsterdam Creative Industries Network gaf bezoekers van NRC Live een voorbeeld mee van disruptieve technologie, nieuwe technologie die voor iedereen toegankelijk is. De deelnemers kregen namelijk een Do It Yourself-kit mee van Google Cardboard. Opnames van de dag zijn verwerkt tot een virtual reality app, die vanaf vandaag beschikbaar is voor Android. De app geeft samen met de Google Cardboard een unieke herbeleving van het event in 3D.
HvA-onderzoeker Jochen Riester van het lectoraat Crossmedia ontwikkelde de Google Cardboard-kit, een houder waarmee je je smartphone omtovert tot Virtual Reality-bril. De kit bestaat uit enkele losse onderdelen, waaronder lensjes, magneetjes, klittenband, dubbelzijdig tape en een instructie. Met de app en de Google Cardboard zijn de sprekers te zien en te horen in Virtual Reality. Onderzoekers van het HvA-lectoraat Crossmedia voeren ook het bezoekersonderzoek van het event uit, onder leiding van lector Harry van Vliet, op basis van het door het lectoraat ontwikkelde model over publieksbeleving van events.
Het lectoraat Crossmedia onderzoekt de invloed van nieuwe (technologische) ontwikkelingen op (consumenten)beleving. Dit is de tweede virtual reality-applicatie die het lectoraat Crossmedia heeft gemaakt.
Klik hier om de virtual reality app te downloaden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing