ANWB lanceert online autobijnaamgenerator
- Media
- 9 mrt 2015 @ 08:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Website
- 9 mrt 2015 @ 08:04
- Redactie Media
Nederlanders hebben een hechte relatie met hun auto. Een derde van de Nederlanders ziet zijn auto als meer dan een vervoersmiddel, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door ANWB onder 1000 Nederlanders.
Zo praat meer dan een kwart van de Nederlanders tegen zijn of haar auto. En koesteren veel Nederlanders zelfs hun auto: 23% geeft hun auto wel eens liefkozend een aai of schouderklopje. Om de relatie nog persoonlijker te maken, geeft bijna 1 op de 6 Nederlanders zijn auto een bijnaam. Voor hen en vooral voor de vele auto’s die ook een bijnaam verdienen introduceert de ANWB vandaag de online autobijnaamgenerator.
Koekblik, racemonster en gebakje meest populaire autonamen
Nederlanders verzinnen de meest uiteenlopende bijnamen: van Gouden Mokkeltje tot Dappere Dodo. De meest populaire autonamen zijn opeenvolgend;
- 1. Koekblik
- 2. (Race)monster
- 3. Gebakje
Alfa Romeo (43%) bestuurders geven relatief het vaakst hun auto een naam. Gevolgd door Fiat (28%) en Volkswagen (25%) bestuurders. Hoe komt men op deze bijnamen? Bijna 1 op de 5 Nederlanders heeft de naam afgeleid van het merk van de auto. Verder dient het uiterlijk van de auto voor 19% van de Nederlanders als inspiratiebron voor de autonaam. Veel Nederlanders geven hun auto al een bijnaam, maar anderen kunnen nog wel wat inspiratie gebruiken voor het vinden van een passende of grappige bijnaam. Daarom komt de ANWB met de online autobijnaamgenerator voor zowel mobile, tablet als desktop. Na het invullen van je kenteken vloeit er een vrolijke passende naam uit.
Auto vaker als man gezien
Auto’s worden van jongs af aan al als een mannending gezien. Terecht? Wel als het gaat om het ’geslacht’ van de auto. Bijna 9 op 10 (87%) Nederlanders zien hun auto namelijk als mannelijk object. Vrouwen spreken relatief (18%) vaker over ‘zij’ als ze het over hun auto hebben dan mannen (8%). Daarbij wordt de auto wellicht toch meer als statussymbool door mannen gezien. Het zijn namelijk vaker mannen (13%) die echt trots op hun auto zijn dan vrouwen (8%).
Nieuw: Mijn Auto Onderhoud
Dat Nederlanders zuinig zijn op hun auto, blijkt uit het feit dat meer dan een derde (35%) van de Nederlanders niet zomaar zijn auto aan vrienden/familie uitleent. Wie zuinig is op zijn auto, doet er ook goed aan om zijn auto regelmatig te onderhouden. Om meer inzicht te geven in onderhoud van je auto introduceert de ANWB ‘Mijn Auto Onderhoud’ voor haar leden. Een handige site waar je makkelijk een online onderhoudsboekje kunt bijhouden. Zo weet je wat je auto nodig heeft aan onderhoud en wanneer. Meld je auto gratis aan op anwb.nl/onderhoud.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing