Bert Habets (RTL Nederland): 'Jaarcijfers stemmen trots'
- Media
- 5 mrt 2015 @ 12:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMediaTelevisieDigitaal
- 5 mrt 2015 @ 12:09
- Redactie Media
RTL Nederland maakt een florissantere groei door dan moederbedrijf RTL Group. De omzet in ons land steeg met 5,6% naar 455 miljoen euro. Dat is aanzienlijk beter dan de mondiale groei van 1,8%, goed voor een omzet van 5,9 miljard euro. CEO Bert Habets van RTL Nederland reageert verheugd op de jaarcijfers die vanochtend zijn gepresenteerd.
De digitale omzet van RTL Group groeide vorig jaar met 26% tot 236 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarcijfers. Hoewel dat 'slechts' 4% is van de totale concern-omzet, is dit bedrag al wel meer dan de totale omzet die RTL in België boekt. Het bedrijf is dus bezig met een forse digitale opmars.
'Terugkijkend op 2014 ben ik trots', reageert Bert Habets, CEO van RTL Nederland. 'In de eerste plaats omdat we vorig jaar 25 jaar deel uitmaakten van het medialandschap in Nederland. Ten tweede omdat we ons succes wederom hebben bestendigd. Ondanks de goede prestaties van het Nederlands elftal tijdens het WK en de Olympische Spelen hebben onze tv-zenders opnieuw sterk gepresteerd.'
Over het groeiende digitale succes zegt Habets: 'Onze digitale activiteiten lieten een sterke groei zien en dat heeft geresulteerd in een toename van de online display en video-inkomsten. We hebben met succes een kentering teweeg gebracht in onze activiteiten op het gebied van live entertainment en gekapitaliseerd op onze doorlopende investeringen in film. Daarnaast hebben we onze VOD-activiteiten uitgebouwd met de lancering van Videoland.com en ons Ventures-portfolio versterkt. Dit alles is het resultaat van teamwork, ondernemerschap en flexibiliteit.'
Lees ook: MarketingTribune-interview met RTL-programmadirecteur Erland Galjaard
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- winst
- cijfers
- RTL Group
- omzet
- video
- jaarcijfers
- RTL
- bereik
- groei
- RTL Ventures
- digitaal
- Videoland
- online advertising
- Bert habets
- 2014
- RTL Nederland
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing