L1, Omroep Brabant en Zeeland willen regionaal omroepbedrijf
- Media
- 3 mrt 2015 @ 10:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPolitiekTelevisieRadioMedia
- 3 mrt 2015 @ 10:44
- Redactie Media
De regionale zenders Omroep Brabant, L1 en Omroep Zeeland gaan onderzoeken of ze samen een bestuurlijke organisatie kunnen oprichten. Een fusie is niet per se het doel, het gaat veeleer om samenwerking in één bedrijf met drie zelfstandige omroepen.
Uitgangspunt van dit plan is dat de drie omroepen met een onafhankelijke redactie en een eigen merknaam blijven bestaan, zo meldt Villamedia.nl. Besparingen en voordelen moeten vooral komen uit gedeelde techniek en ICT, financiële en commerciële afdelingen en marketing.
Met dit onderzoek tot samenwerking reageren de drie omroepen op plannen van VVD-staatssecretaris Dekker (Media) eind vorig jaar. Daarin werden regionale omroepen aangespoord tot intensieve samenwerking met andere regionale omroepen, regionale mediabedrijven en de landelijke publieke omroep.
In combinatie met een volgens omroepen ‘pittige bezuinigingsopdracht’ van Dekker is samenwerking een goede manier om kosten te besparen. De directies van Omroep Brabant, L1 en Omroep Zeeland zien uit naar samenwerking, maar stellen dat daarbinnen garanties komen voor identiteitsbewaking.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sander Dekker
- Omroep Zeeland
- L1
- fusie
- Omroep Brabant
- radio
- regio
- media
- politiek
- samenwerking
- staatssecretaris
- provincie
- regionale omroep
- omroep
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing