Media Standaard Survey rapporteert hoe mediagebruik stormachtig digitaliseert

Media Standaard Survey rapporteert hoe mediagebruik stormachtig digitaliseert
  • Media
  • 4 mrt 2015 @ 11:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekDoelgroepMediaBereik

De stormachtige digitale groei staat centraal is de Media Standaard Survey (MSS), die de mediabereiksonderzoekers van NLO, NOM en SKO deze week voor het vierde jaar op rij hebben gepubliceerd.

De Media Standaard Survey (MSS) over 2014 ziet de digitalisering niet alleen maar terug in het groeiende gebruik van mobiele devices voor internet, radio en tv, maar ook bij het lezen van kranten en tijdschriften en de distributie en consumptie van audiovisuele content. Dit schrijven de drie initiatiefnemers in de inleiding van hun onderzoek.

NLO, NOM en SKO, de organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, melden in de rapportage resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.

De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS Nipo, in opdracht van de Nederlandse JIC’s (Joint Industry Committees). Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.

De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2014 zijn 6.349 huishoudens en 5.331 personen ondervraagd.

De rapportage van MSS 2014 is te downloaden via de sites van NLO, NOM en SKO. Hieronder alvast een grafiek uit het onderzoek met de ontwikkeling van het digitale mediagebruik. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken