Nieuwsuur profiteert van aftreden Opstelten en Teeven
- Media
- 10 mrt 2015 @ 13:28
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisiePolitiekKijkcijfers
- 10 mrt 2015 @ 13:28
- Redactie Media
Het live-verslag van het aftreden van de VVD-bewindslieden Opstelten en Teeven heeft actualiteitenprogramma Nieuwsuur geen windeieren gelegd. Maandagavond keken ruim 1,3 miljoen mensen naar het programma, zeker twee keer zoveel als normaal.
Het Justitie-duo Ivo Opstelten en Fred Teeven maakte maandagavond kort na tienen bekend op te stappen in een persconferentie op hun ministerie. Het was ook Nieuwsuur dat vorige week het werkelijke bedrag onthulde dat gemoeid was met een deal die Teeven als officier van justitie sloot met een drugscrimineel. Opstelten had heel stellig een lager bedrag gemeld in de Tweede Kamer.
Nieuwsuur staat op de zevende plek in de dagelijkse Top-25 van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het programma trekt doorgaan tussen de 500.000 en 750.000 tv-kijkers.
Nationale Tweelingtest
Bijna 650.000 mensen hebben maandagavond naar de start van De Nationale Tweelingtest van SBS6 gekeken. Het programma, dat gepresenteerd wordt door Kim-Lian van der Meij en Kees Tol, verslaat daarmee onder meer Proefkonijnen op NPO3 (607.000) en Bizarre Eters (598.000) op RTL 5.
Het best bekeken programma maandag was het NOS Journaal van 20.00 uur, waar bijna 2,4 miljoen mensen naar keken. Goede Tijden Slechte Tijden op RTL 4 is goede tweede met ruim 1,9 miljoen kijkers.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- politiek
- Justitie
- bereik
- Journaal
- record
- minister
- opstappen
- SBS6
- Teeven
- kijkcijfers
- NPO
- aftreden
- Tweelingen Test
- NOS
- VVD
- nieuws
- Opstelten
- Teeven-deal
- Nieuwsuur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing