Nieuwsuur profiteert van aftreden Opstelten en Teeven

Nieuwsuur profiteert van aftreden Opstelten en Teeven
  • Media
  • 10 mrt 2015 @ 13:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisiePolitiekKijkcijfers

Het live-verslag van het aftreden van de VVD-bewindslieden Opstelten en Teeven heeft actualiteitenprogramma Nieuwsuur geen windeieren gelegd. Maandagavond keken ruim 1,3 miljoen mensen naar het programma, zeker twee keer zoveel als normaal.

Het Justitie-duo Ivo Opstelten en Fred Teeven maakte maandagavond kort na tienen bekend op te stappen in een persconferentie op hun ministerie. Het was ook Nieuwsuur dat vorige week het werkelijke bedrag onthulde dat gemoeid was met een deal die Teeven als officier van justitie sloot met een drugscrimineel. Opstelten had heel stellig een lager bedrag gemeld in de Tweede Kamer.

Nieuwsuur staat op de zevende plek in de dagelijkse Top-25 van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het programma trekt doorgaan tussen de 500.000 en 750.000 tv-kijkers.

Nationale Tweelingtest

Bijna 650.000 mensen hebben maandagavond naar de start van De Nationale Tweelingtest van SBS6 gekeken. Het programma, dat gepresenteerd wordt door Kim-Lian van der Meij en Kees Tol, verslaat daarmee onder meer Proefkonijnen op NPO3 (607.000) en Bizarre Eters (598.000) op RTL 5.

Het best bekeken programma maandag was het NOS Journaal van 20.00 uur, waar bijna 2,4 miljoen mensen naar keken. Goede Tijden Slechte Tijden op RTL 4 is goede tweede met ruim 1,9 miljoen kijkers. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken