NUV-directeur Lotte Sluyser al na vier maanden weg

NUV-directeur Lotte Sluyser al na vier maanden weg
  • Media
  • 11 mrt 2015 @ 17:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPersonaliaPrintJournalistiek

Lotte Sluyser, directeur van het Nederlands Uitgeversverbond, verlaat de vakorganisatie voor uitgeverijen al na vier maanden. Volgens het algemeen bestuur is dit vertrek 'in goed overleg' tot stand gekomen na verschil van inzicht over de te varen koers.

Sluyser en het NUV-bestuur zijn na dit 'goede' overleg overeengekomen dat zij al na vier maanden haar functie neerlegt. De voornaamste reden is gelegen in het 'verschil in visie' hoe veranderingen naar de toekomst vorm te geven. Het bestuur spreekt zijn waardering uit voor de energie waarmee Sluyser haar werkzaamheden heeft verricht.

Ruud Schets, hoofd vaksecretariaat Sociale Zaken, is met directe ingang aangesteld als interim-directeur totdat in de opvolging van Sluyser is voorzien.

In het vakblad Informatie Professional blikte Sluyser net terug op haar eerste honderd dagen bij het NUV. In dat artikel zegt ze onder meer: 'De uitgeversbranche zit midden in de omslag naar een nieuwe informatie-industrie. Het gaat daarbij niet alleen om de transitie van papieren naar multimediale producten, maar ook om een andere interactie met het publiek.'

Lotte Sluyser was voorheen directeur van Bibliotheek Zuid-Kennemerland in Haarlem en werkte onder meer voor Reed Elsevier. 

Het NUV is de brancheorganisatie voor uitgevers in Nederland. Het verbond behartigt de collectieve belangen van alle aangesloten bedrijven en vertegenwoordigt circa 90% van de Nederlandse uitgeefsector.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken