Ster stopt met tv-gala voor Gouden Loeki
- Media
- 16 mrt 2015 @ 09:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardTelevisieCommercialsReclame
- 16 mrt 2015 @ 09:59
- Redactie Media
Het jaarlijkse tv-gala voor de Gouden Loeki verdwijnt. De Ster laat weten dat het moet bezuinigen en dat de tv-show daar het slachtoffer van is geworden. De reclameprijs wordt nog wel uitgereikt, maar niet meer live op televisie.
Een Ster-woordvoerster bevestigde dit weekend een bericht van het AD dat de reclameorganisatie van de Nederlandse Publieke Omroep moet bezuinigingen op de tv-show.
De uitreiking zelf blijft bestaan. In opdracht van de Ster gaat een onderzoeksbureau voortaan elk kwartaal aan een publiekspanel vragen wat de beste reclamespot is, waar een top 10 uitkomt. Aan het begin van het jaar mag het publiekspanel een definitieve keuze maken uit de veertig genomineerde commercials. Ook de rest van het publiek mag daarna meestemmen via een internetverkiezing.
De Gouden Loeki wordt vervolgens uitgereikt op een reclame-evenement dat niet live op televisie wordt uitgezonden. 'De Ster draagt zo een steentje bij aan de bezuinigingen op de publieke omroep en kan de prijsuitreiking toch continueren', legt de woordvoerster uit.
De Ster reikte in januari de Gouden Loeki voor de twintigste keer uit, ditmaal aan de tv-commercial 'Buddyhond' van KNGF Geleidehonden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- STER
- uitreiking
- Loeki
- Gouden Loeki
- award
- tv-gala
- reclame
- NPO
- reclameprijs
- Publieke Omroep
- prijs
- commercials
- stopt
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing