Voetbal International gaat coverwissels testen
- Media
- 18 mrt 2015 @ 07:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 18 mrt 2015 @ 07:20
- Redactie Media
Nog dit seizoen begint Voetbal International (VI) met coverwissels. Dat betekent dat het tijdschrift in bepaalde weken met verschillende voorpagina’s wordt uitgebracht. Het betreft vooralsnog een test, waarbij de insteek is dat VI de lezer in de toekomst de mogelijkheid wil bieden zelf te kiezen uit meerdere covers.
Afhankelijk van de nieuwswaarde van de artikelen in het weekblad kan in sommige weken bijvoorbeeld in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven en omgeving een VI met verschillende covers worden uitgebracht. Staat er een artikel over een derby in de provincie in het blad, dan ligt in die regio een VI met een cover over die wedstrijd in de winkels. En wordt NEC kampioen van de Jupiler League, dan wordt in Nijmegen en omgeving gegarandeerd een VI met een kampioenscover uitgebracht. In de rest van het land komt het weekblad dan uit met een ‘reguliere’ cover.
Hoofdredacteur Tom van Hulsen: ‘Het is een test, we bekijken per week of en waar we een coverwissel gaan toepassen. We zijn benieuwd hoe in het algemeen de reacties zullen zijn, waarbij een volgende concrete stap zou kunnen zijn dat abonnees hun voorkeur voor een cover van een bepaalde club gaan aangeven. Dankzij medewerking van onze drukker en distributeur is dat niet al te ingewikkeld meer en kunnen we die stappen zetten. Voor ons als hoofdredactie is het belangrijk dat de journalistieke onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. En vanzelfsprekend, lezers bieden we alleen de cover van zijn of haar voorkeur als er die week een nieuwswaardig artikel over die club in ons blad staat’.
Los van de coverwissel-test kondigt Voetbal International twee speciale edities aan. Enkele dagen nadat de titelstrijd is beslist ligt er een luxe, 196 pagina’s tellende fotospecial rondom het kampioenschap van de Eredivisie in de winkels, waarna half mei een glossy magazine verschijnt over de Champions League-winst van Ajax in 1995. Op 24 mei is het twintig jaar geleden dat Louis van Gaal de Amsterdammers naar de winst van de Cup leidde.\
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing