Widespace verzorgt mobile advertising Telegraaf, VI en 538
- Media
- 30 mrt 2015 @ 11:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameMediastrategieMobile
- 30 mrt 2015 @ 11:02
- Redactie Media
Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, is een samenwerkingsverband aangegaan met De Telegraaf, Voetbal International en Radio 538. Door deze samenwerking kunnen adverteerders vanaf nu impactvolle advertenties inzetten op de mobiele platformen van deze media.
Met de uitbreidingen in Nederland en de tien andere markten waarin Widespace actief is, bereikt het premium mobile advertising netwerk inmiddels meer dan 50% van alle smartphone-gebruikers in elf Europese landen. In Nederland zijn de advertenties van Widespace op 9 miljoen unieke smartphones te zien.
Met een nog steeds groeiende populatie van smartphone-gebruikers, stijging van het mobiele dataverkeer en nieuwe ‘second screen’-toepassingen vormt mobile advertising een steeds crucialer onderdeel van de marketing mix. Widespace stelt adverteerders in staat om hier optimaal gebruik van te maken en een groot bereik te creëren via de mobiele websites en applicaties van de meest vooraanstaande media uitgevers. Widespace werkt in Europa inmiddels samen met meer dan 500 mediapartners en levert dagelijks meer dan 100 miljoen impressies.
Een belangrijk aspect van mobile advertising is personalisatie. Een gegeven waar Widespace met data-gedreven advertenties op inspeelt, door het mogelijk te maken om uitingen aan te bieden op basis van onder meer de locatie van de smartphone-gebruiker, tijd, dag, weertype of besturingssysteem. Door de samenwerking met De Telegraaf, Voetbal International en Radio 538 zijn alle rich media formats van Widespace nu ook beschikbaar op deze mobiele platformen.
'Onze mobiele platformen groeien sterk en hebben inmiddels een zeer groot bereik. Door de samenwerking met Widespace kunnen we adverteerders met impactvolle advertentieformats nog beter bedienen', zegt Marcel Udo, Director Automated Trading bij Telegraaf Media Groep.
'Voetbal International is al geruime tijd groter op mobiel dan op web, tegelijkertijd is de exploitatie van mobiele platforms een grote commerciële uitdaging. Dit terwijl, mits op een juiste manier gefaciliteerd, een mobiel contactmoment juist een heel waardevol contactmoment kan zijn. We geloven in premium advertentieformats op de premium VI-omgeving, doelgroep voor premium adverteerders. Dat is waar Widespace ons in faciliteert', zegt Michel de Nooijer, Business Development Manager bij Voetbal International.
Voor Radio 538 is het essentieel om in een kwalitatieve omgeving ‘state of the art’ premium advertising-oplossingen te bieden. 'Wij bereiken iedere maand gemiddeld 1,5 miljoen unieke fans via onze digitale touchpoints, waarbij mobiel een steeds groter aandeel inneemt. We hebben er alle vertrouwen in dat Widespace ons hierbij zal helpen', zegt Thomas Thiadens, Manager Distributie en Monetization bij Radio 538.
Lisa Mahfud, hoofd Partnerships Benelux bij Widespace: 'Door samen te werken met premium partijen en advertenties heel nadrukkelijk op de juiste doelgroepen te targetten is het gerichte bereik en rendement van onze advertenties erg hoog. Onze sterke aanwezigheid in Europa stelt adverteerders bovendien in staat om internationale mobiele campagnes met een groot bereik op te zetten.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing