BredaVandaag start actie voor nieuwe zaterdagkrant

BredaVandaag start actie voor nieuwe zaterdagkrant
  • Media
  • 8 apr 2015 @ 12:52
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekWebsiteCommunityMediaPrint

Breda moet een nieuwe papieren zaterdagkrant krijgen, als het aan nieuwssite BredaVandaag ligt. Hoofdredacteur Wijnand Nijs is een actie gestart om minstens 3.750 Bredanaars te overtuigen om voor 2 euro per week een abonnement te nemen. Als die financiering slaagt, verschijnt de zaterdagkrant na de zomer.

De krant ‘BredaVandaag Weekend’ wordt volgens Nijs de ‘hoofdmaaltijd’ van de week, zo meldt hij op Villamedia.nl. De site, die zelf al zeven jaar bestaat en inmiddels goed voor 150.000 bezoekers per maand, blijft het snelle lokale nieuws brengen.

Nijs: 'In het weekend hebben lezers meer tijd. Lokaal nieuws leeft en ik ben ervan overtuigd dat de Bredanaar voor het juiste product bereid is te betalen. Deze krant biedt ons de gelegenheid verdieping te bieden, reportages te maken en nieuws verder uit te spitten.'

Om potentiële abonnees een voorproefje te geven, wordt dit weekend een nulnummer bezorgd bij vrijwel alle Bredase huishoudens. 

Onlangs werden ook in Eindhoven een initiatief gestart voor een nieuwe stadskrant: E52, opgezet door Bart Brouwers die ooit aan de wieg stond van hyperlocal Dichtbij.nl. 

Foto: Wijnand Nijs (links) en de Bredase burgemeester Paul Depla.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken