Integratie Ziggo en UPC leidt tot veel klachten

Integratie Ziggo en UPC leidt tot veel klachten
  • Media
  • 9 apr 2015 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebcareCommunicatieTelevisieKlant

Het integreren van de netwerken van UPC en Ziggo levert veel klachten op bij de Consumentenbond. Uit een enquête van de bond onder 3.000 Ziggo-klanten blijkt dat ruim een kwart van hen problemen ondervond met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders. Ruim 40% van de panelleden meldde dit bij de klantenservice van Ziggo, maar één op de vier problemen werd niet opgelost.

Het merendeel van de klachten (57%) gaat over blokken en strepen in beeld, een vijfde betreft wegvallend beeld. Een ondervraagde meldt: ‘Het beeld hapert vaak en staat soms helemaal stil. En anders zie ik wel blokjes in beeld.’ Andere problemen gaan onder meer over slechte ontvangst, minder informatie in de elektronische programmagids en het verdwijnen van sommige zenders.

Ziggo-klanten met problemen kunnen contact opnemen met de klantenservice van Ziggo, maar krijgen daar soms te horen dat ze zelf maar een nieuwe kabel of splitter moeten kopen. De Consumentenbond adviseert om aan te blijven dringen en te vragen om nieuwe kabels of een monteur, ook als de servicemedewerker dit niet aanbiedt. Eén op de drie problemen werd wel goed opgelost. 

De Consumentenbond is nog ergens kriegelig over: als gevolg van het samengaan van UPC en Ziggo stopt UPC per direct met het aannemen van klachten op Klachtenkompas.nl, het digitale platform van de Consumentenbond waar consumenten en bedrijven samen werken aan het oplossen van klachten. Ziggo heeft nooit deelgenomen aan Klachtenkompas.nl.

De Consumentenbond vindt het zeer teleurstellend dat nu ook de miljoenen voormalige UPC-klanten hun problemen niet meer via Klachtenkompas.nl kunnen oplossen, vooral nu blijkt dat de klantenservice van Ziggo veel klachten niet direct oplost. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken