KPN Play wil concurreren met Netflix
- Media
- 29 apr 2015 @ 09:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaVerdienmodellenMediastrategieZakelijkTelevisie
- 29 apr 2015 @ 09:53
- Redactie Media
KPN werkt aan 'Play', een dienst voor video-on-demand waarmee het telecombedrijf wil gaan concurreren met Netflix en HBO. Het is de bedoeling dat via het platform films, series en live-televisie worden aangeboden. Ook wie geen klant is van KPN zou er straks gebruik van moeten kunnen maken.
De dienst, die beschikbaar wordt via Android, iOS en Chromecast, bevindt zich nog in een testfase met een gesloten groep. In juli gaat KPN dit testpanel uitbreiden met zo'n 2.000 testers. In het najaar moet Play vervolgens op de markt komen, zo meldt de NOS. Hoeveel de dienst per maand gaat kosten is nog onbekend. De prijs van een dergelijk abonnement ligt nu vaak rond de 10 euro.
Een woordvoerder laat weten dat KPN in de huidige testfase onder andere nadrukkelijk kijkt naar het aanbod dat mensen willen. 'We gaan uiteraard voor kwaliteitscontent.' Of het straks mogelijk is om via Play successeries als House Of Cards en Game of Thrones te kijken is nog onduidelijk. Het bedrijf gaat niet in op vragen over onderhandelingen met Amerikaanse producenten.
Play is niet de eerste videodienst die in Nederland on-demand content gaat aanbieden. De NPO lanceerde vorig jaar in samenwerking met RTL en SBS de applicatie NLziet, waarin heel veel Nederlandse tv-series te bekijken zijn. Deze dienst trekt tot nu toe weinig gebruikers. RTL zelf biedt Videoland. De belangrijkste concurrenten zijn de Amerikaanse aanbieders Netflix en HBO.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- televisie
- KPN
- Netflix
- Videoland
- concurrent
- betaaldienst
- films
- NLziet
- Play
- series
- video on demand
- betaalzender
- HBO
- RTL
- VOD
- tv-zender
- concurrentie
- tv
- NPO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing