Reorganisatie TMG: conflict tussen Paradijs en De Wit

Reorganisatie TMG: conflict tussen Paradijs en De Wit
  • Media
  • 13 apr 2015 @ 11:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekZakelijk

Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs is hard in aanvaring gekomen met zijn baas Harry de Wit, TMG-directeur landelijke media. Paradijs wilde weten wat er waar was van het gerucht dat De Wit zou werken aan een reorganisatie waarbij 40 redacteuren van de Telegraaf hun baan verliezen, inclusief de hoofdredactie.

Dit hebben drie bronnen onafhankelijk van elkaar bevestigd aan Villamedia.nl. In reactie bevestigt een woordvoerder van TMG dat er gesprekken zijn geweest, maar wil niet spreken van een harde aanvaring. Volgens de bronnen was er echter sprake van 'een alles behalve vriendelijk gesprek' tussen de hoofdredactie en directeur van de grootste Nederlandse krant.

De Wit zou Paradijs duidelijk gemaakt dat de inhoudelijke invulling van de (aangekondigde) reorganisatie nog niet vast staat. Er zou niet worden gewerkt aan een plan om 40 mensen te ontslaan en de hoofdfredactie te vervangen, aldus de woordvoerder.

Om de sluimerende rel te sussen heeft De Wit ook de redactieraad van De Telegraaf en de vakbonden bijgepraat. Ook die onrust zou volgens de woordvoerder zijn weggenomen. Wanneer de reorganisatie in gang wordt gezet is nog onduidelijk. 

Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs wilde niet reageren op het gerucht. Mogelijk heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen door de directie. Dat een personeelsreductie binnen TMG ook consequenties zal hebben voor de grote redactie van De Telegraaf lijkt praktisch gezien niet onwaarschijnlijk. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken