Sjors Fröhlich wil 24/7-nieuwszender met RTL

Sjors Fröhlich wil 24/7-nieuwszender met RTL
  • Media
  • 16 apr 2015 @ 12:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaRadioZakelijkInterviewJournalistiek

BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich wil met RTL samenwerken aan een 24-uurszender. Dat zegt hij in een interview met Spreekbuis.nl. Inhakend op de plannen van staatsecretaris Dekker om ook externe producenten toegang te geven tot de publieke zenders sluit hij niet uit dat BNR ooit contentleverancier wordt voor de NPO.

Wat de meer zakelijke zenders RTL Z en WNL betreft merkt Fröhlich op: 'Ik voel me meer thuis bij RTLZ en RTL7, hoewel er daar inhoudelijk gesponsorde programma’s worden gemaakt. Alle content die BNR maakt, wordt door ons zelf gemaakt zonder ruggespraak van een sponsor. WNL gaat wél naar de aangespoelde potvis, zij maken ook programma’s vanuit het Telegraaf- en onderbuikgevoel.'

Over de wens van Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws, om BNR wel te willen kopen: 'Taselaar mist in de doelgroep van RTL Nieuws, een radiopubliek. Hij vindt BNR een goede zender. Door verschillende mediasites ontstond hierna de indruk dat Harm en RTL ons wilde kopen. We zijn vereerd, maar BNR is niet te koop. Echt helemaal niet.'

Wel ziet Fröhlich raakvlakken. 'Ik hoop, op termijn, een samenwerking aan te kunnen gaan bij de plannen van RTL om een 24-uurs nieuwszenders te starten. Daar zie ik wel mogelijkheden. Onze nieuwe studio (in januari jl. geopend, red.) hangt vol met camera’s, die een goed tv beeld kunnen geven. RTL is hierbij de meest interessante partner.'

Lees het complete interview met Fröhlich op Spreekbuis.nl. Daarin gaat hij ook in op de huidige reclamecampagne en zijn enthousiasme over het programma Mediazaken. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken