VIVA gaat vreemd met Google

VIVA gaat vreemd met Google
  • Media
  • 23 apr 2015 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineCommunityZoekmachineDigitaal

Googel een willekeurige vraag over relaties, het huishouden, beauty, sex, geld of het gezinsleven en de kans is groot dat het VIVA-forum als een van de hoogste zoekresultaten eindigt. Daarmee is Google de voordeur van VIVA.nl. En dus verruilt VIVA vandaag en morgen de redactie in Hoofddorp voor een speciaal ingerichte redactie bij Google.

Maandelijks wordt VIVA.nl 3,5 miljoen keer bezocht en tienduizenden actieve gebruikers kunnen dag en nacht hun ei kwijt op het beroemde VIVA-Forum. En zo blijft er geen onderwerp onbesproken. Niet vreemd dus dat bijna elke zoekopdracht op Google leidt naar het VIVA-forum. 'En daarom gaat VIVA, als eerste magazine van Nederland, twee dagen redactie voeren bij de voordeur van haar merk: Google', meldt hoofdredacteur Vivianne Bendermacher.

Hangouten met lezers

Op donderdag 23 en vrijdag 24 april zal Google de VIVA-redactie ondersteunen met al zijn technologie om de dialoog met VIVA’s lezers en interviewkandidaten nog beter te kunnen voeren. Denk aan een speciale redactievergadering met lezers via Google Hangouts, een video-straatvraag met toeristen in hun moerstaal – dankzij de Google Translate app.

Blogger Sofie van Lekker & Simpel gaat samen met Google’s chef een lekker gerecht maken en Stijlmeisje Imke geeft VIVA’s lezeressen stijladvies. En omdat VIVA’s motto ‘Niets te verbergen’ is, gaat redacteur Marloes voor eens en voor altijd laten zien hoe fit ze is… Behangen met Android Wear en gewapend met Google Fit gaat ze met de spreekwoordelijke billen bloot.

Hoofdredacteur Vivianne Bendermacher gaat Google’s directeur Pim van der Feltz aan een pittig vragenvuur onderwerpen. Wat ze vraagt? Dat bepaalt VIVA’s community. Bendermacher: 'Alle content die hieruit ontstaat, vind je binnenkort terug in het magazine, en natuurlijk op VIVA.nl.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken