Persgroep confronteert marketeers met hoge nood
- Media
- 29 mei 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategiePrintMarketing
- 29 mei 2015 @ 12:00
- Redactie Media
Tijdens de jaarlijkse SAN uitreiking heeft de Persgroep Nederland marketeers op verrassende manier geconfronteerd met hun keuze voor TV reclame. Marketeers die naar het toilet gingen werden door middel van een RFID chip herkend.
Tijdens het toiletbezoek werden zij vervolgens verrast met hun eigen TV commercial. Halverwege werd de commercial onderbroken en kregen zij de volgende boodschap te zien: 'Lekker hé, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders'.
Op deze manier wil de Persgroep marketeers laten inzien dat je zonder aandacht niks aan bereik hebt. Willem Albert Bol, manager marketing advertising van de Persgroep: 'Als de reclame in onze nieuwsmedia begint, dan gaan mensen niet snel naar het toilet - en als zij dat wel doen, nemen zij de krant vaak mee. Met deze stunt willen wij marketeers overtuigen, om voor een medium te kiezen waar mensen wél aandacht voor hun boodschap hebben, zoals de nieuwsmerken van de Persgroep.'
De Persgroep Nederland kijkt terug op een geslaagde SAN avond waar ze niet alleen met deze stunt, maar ook als hoofdsponsor aanwezig waren. Daarbij werd er een SAN Accent gewonnen in de categorie B2B voor de campagne die - net als deze stunt - samen met TBWA\NEBOKO werd ontwikkeld.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing