Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol
- Media
- 28 mei 2015 @ 15:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieEvenement
- 28 mei 2015 @ 15:44
- Redactie Media
Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl ontving woensdag uit handen van RTL-directeur Erland Galjaard het eerste exemplaar van 'Graven in een rijk leven'. Te Nuijl schreef deze biografie over tv-tycoon John de Mol vanwege diens zestigste verjaardag. In het boek komen zestig zakenrelaties, medewerkers en vrienden aan het woord over Neerlands meest succesvolle tv-ondernemer.
De begintijd, de successen met programma's als Big Brother, de tegenslagen (zoals Sport7), het paradoxale karakter van De Mol - het komt allemaal aan bod aan de hand van getuigenissen van direct betrokkenen. 'Zo ontstaat een indringend portret van de man achter de mythe', aldus de auteur. 'Van de John de Mol zoals slechts weinigen hem kennen.' De miljonair staat er om bekend dat hij de publiciteit zelf doorgaans schuwt.
Het boek werd gepresenteerd tijdens een bijeenkomst van de Broadcast Media Society in het Hilversumse raadhuis. Onder leiding van Harm Edens spraken Paul Römer, Erland Galjaard, Peter R. de Vries en Tony Berk daar over de macht van het individu in de media.
RTL Boulevard maakte een reportage van de boekpresentatie, met reacties van Galjaard, De Vries en tv-producent Bert van der Veer. De Mol was - zoals verwacht - niet aanwezig bij de uitreiking. Auteur Jeroen te Nuijl vertelde deze week zelf over het boek tijdens een interview met BNR Mediazaken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- biografie
- Big Brother
- Endemol
- Talpa
- Jeroen te Nuijl
- boek
- RTL Boulevard
- John de Mol
- media
- televisie
- Broadcast Magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing