Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol

Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol
  • Media
  • 28 mei 2015 @ 15:44
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieEvenement

Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl ontving woensdag uit handen van RTL-directeur Erland Galjaard het eerste exemplaar van 'Graven in een rijk leven'. Te Nuijl schreef deze biografie over tv-tycoon John de Mol vanwege diens zestigste verjaardag. In het boek komen zestig zakenrelaties, medewerkers en vrienden aan het woord over Neerlands meest succesvolle tv-ondernemer.

De begintijd, de successen met programma's als Big Brother, de tegenslagen (zoals Sport7), het paradoxale karakter van De Mol - het komt allemaal aan bod aan de hand van getuigenissen van direct betrokkenen. 'Zo ontstaat een indringend portret van de man achter de mythe', aldus de auteur. 'Van de John de Mol zoals slechts weinigen hem kennen.' De miljonair staat er om bekend dat hij de publiciteit zelf doorgaans schuwt.

Het boek werd gepresenteerd tijdens een bijeenkomst van de Broadcast Media Society in het Hilversumse raadhuis. Onder leiding van Harm Edens spraken Paul Römer, Erland Galjaard, Peter R. de Vries en Tony Berk daar over de macht van het individu in de media. 

RTL Boulevard maakte een reportage van de boekpresentatie, met reacties van Galjaard, De Vries en tv-producent Bert van der Veer. De Mol was - zoals verwacht - niet aanwezig bij de uitreiking. Auteur Jeroen te Nuijl vertelde deze week zelf over het boek tijdens een interview met BNR Mediazaken

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken