Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs direct weg bij TMG

Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs direct weg bij TMG
  • Media
  • 18 mei 2015 @ 08:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPrintMediaJournalistiek

Sjuul Paradijs is zondag per direct vertrokken als hoofdredacteur van dagblad De Telegraaf. De overige leden van de hoofdredactie nemen tijdelijk zijn taken waar. Het eerste aanspreekpunt in de hoofdredactie is voorlopig Jan Kees Emmer. Paradijs had een conflict met de directie van Telegraaf Media Groep.

Paradijs naar aanleiding van zijn vertrek: 'Met grote dankbaarheid kijk ik terug op 29 jaar dat ik in dienst van de lezers mijn journalistieke werk heb kunnen doen en de belangen van De Telegraaf kon dienen. Alle Telegraafmedewerkers wens ik succes toe met hun werk om het concern en de Telegraafmedia nog sterker te maken dan ze nu al zijn.'

Harry de Wit, TMG-directeur Landelijke Media over het vertrek van Paradijs: 'Sjuul en ik waren met elkaar in gesprek over de toekomst. Vandaag zijn we overeengekomen dat hij onze organisatie gaat verlaten. Ik ben Sjuul dankbaar voor zijn bijdragen aan onze organisatie al die jaren.  Hij heeft al die jaren hard geknokt voor dagblad De Telegraaf.'

Paradijs werkte sinds 1986 bij TMG. Hij begon bij stadsblad De Echo als verslaggever en stapte in 1988 over naar De Financiële Telegraaf. Tussen 1990 en 1994 was hij financieel onderzoeksjournalist. Chef van de parlementaire redactie was Paradijs van 1994 tot 2002 om daarna tot 2005 de dagelijkse societycolumn Stan Huijgens Journaal te maken. In 2005 werd Paradijs als adjunct-hoofdredacteur opgenomen in de leiding van de krant. Op 1 januari 2009 werd hij algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf. 

Achtergrond: 'Al maanden machtsstrijd binnen TMG' 

Lees ook onze berichten over het conflict en de nieuwe koers.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken