KPN lanceert mobile-first videoplatform Lekker Gaan

KPN lanceert mobile-first videoplatform Lekker Gaan
  • Media
  • 12 mei 2015 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMuziekVideoMobile

'Lekker Gaan' is een nieuw mobile-first videoplatform van KPN waarop vijf curators hun favoriete video-content hebben geselecteerd. Met dit platform wil het telecombedrijf ervoor zorgen dat het makkelijk is om mooie, inspirerende en grappige content van over de hele wereld te ontdekken.

De video-content van 'Lekker Gaan' is gecureerd door presentatrice en actrice Tess Milne, presentator en muzikant Kay Nambiar, DJ en producer Oliver Heldens, rapper Faberyayo (bekend van De Jeugd van Tegenwoordig) en lifestyle-blogger Anna Nooshin. Allemaal mensen met een eigen kijk op de wereld. Zo biedt het platform een zeer gevarieerde mix aan video-content, zo’n 13 uur in totaal.

Playlist op maat

Lekker Gaan heeft een speciale feature waarbij de lengte van de video-playlist wordt bepaald door de kijker zelf. Je krijgt precies zo veel content als je zelf wilt, afgestemd op bijvoorbeeld de tijd die je in de trein zit, of dat nou 2 uur is of 20 minuten. 'Zo maken we met Lekker Gaan van reistijd kijktijd', aldus KPN.

'Lekker Gaan' maakt onderdeel uit van de campagne rondom de streaming-deal van KPN, een 5GB-abonnement dat speciaal ontwikkeld is om heel veel online video's te kunnen streamen. Reclamebureau N=5 is verantwoordelijk voor de algehele campagne. 

KPN heeft als missie om mensen hun vrijheid terug te geven door ze te verbinden met de wereld om hen heen. Door mensen te laten ervaren dat technologie het leven helemaal niet kil en afstandelijk maakt, maar ons juist verbindt en helpt om nieuwe werelden te ontdekken. De mobile-first videowebsite Lekker Gaan is hier concreet bewijs van. 

Credits campagne 'Lekker Gaan'

Bureau: N=5
Opdrachtgever: KPN
Verantwoordelijk bij klant: Yvette Belt-Beekman, Janice van den Bosch, Shagha Mehrasa, Dennis Passage, Howard Liem, Melvin Gaal
Concept: Olaf van der Geld, Wilbert Leering
Art direction: Olaf van der Geld
Copy: Wilbert Leering
Design: Mickel van Kouwen
Strategie: Bastiaan Weers, Elke van Eijk
Account: Ralph Balk, Tamara Schelvis, Gonny Pullens,
Dewi van der Kolk
Project director Interactive: Jasper Baartmans
Online Producer: Barbara Leusink
RTV-producer: Jony van Hees
Content Producer: Joakim Lindhout
Development: MediaMonks
DoP: Tim Kerbosch
Fotograaf: Martin Dijkstra
Editor: Taco Arts
Motion graphic: Renoud Netjes
Music & sound: Van Sonic
Mediabureau: The Online Company
Webvertising: The Online Company
PR: COOPR



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken