KRO Magazine kiest voor Branding a Better World

KRO Magazine kiest voor Branding a Better World
  • Media
  • 6 mei 2015 @ 13:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingCampagnesPrintStorytelling

KRO Magazine heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Branding a Better World als strategisch en creatief partner voor de campagne rondom het 90-jarig bestaan van KRO Magazine. Het tijdschrift staat stil bij dit jubileum door met abonnees een eigen geschiedenis-kookboek te maken, vol vergeten gerechten uit de jeugd van KRO-leden. Branding a Better World ontwikkelde deze campagne ‘Vroeger smaakt naar meer’.

KRO Magazine gaat in dit jubileumjaar haar abonnees vragen welke ‘vergeten recepten’ ze wel weer eens zouden willen proeven. De redactie wil deze recepten graag ontvangen met een uitleg van de bereiding ervan en welke herinneringen de abonnees aan dit gerecht hebben. Uit alle reacties kiest de redactie elke week een vergeten recept. Dat wordt een mooi vormgegeven verhaal over het gerecht, een portret van de inzender en een achtergrondverhaal uit zijn of haar jeugd.

Deze wekelijkse rubriek moet uiteindelijk uitmonden in een bundel waarin menselijke verhalen, 90 jaar geschiedenis van Nederland en eten samenkomen.

De Katholieke Radio Omroep (KRO) is in 1925 opgericht en daarmee een van de oudste omroepverenigingen van Nederland. De omroep streeft vanuit de katholieke traditie een humane samenleving na, met gemeenschapszin, diversiteit en respect. De Vereniging KRO wil bijdragen aan een wereld waar mensen elkaar helpen en de ruimte geven het leven te vieren. In januari 2014 is de KRO samengegaan met de NCRV onder de naam KRO-NCRV.

Het creatief bureau Branding a Better World houdt zich dagelijks bezig met duurzame communicatie voor duurzame merken. Zakelijk directeur Danny Brugman: 'Wij geloven dat als je de kracht van creatieve communicatie los laat op duurzame merken, de wereld écht gaat veranderen. Want creatieve communicatie kan consumenten in beweging krijgen. En wij bewegen ze graag de duurzame kant uit.'  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken