Marco Louwerens wordt ook zenderdirecteur van RTL Z

Marco Louwerens wordt ook zenderdirecteur van RTL Z
  • Media
  • 19 mei 2015 @ 14:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaTelevisieZakelijk

RTL Nederland heeft zenderdirecteur Marco Louwerens van RTL7 de leiding en eindverantwoordelijkheid gegeven over de nieuwe zender RTL Z. Deze nieuwe zender richt zich op Nederlanders met een ondernemende geest. Het is een van de drie pijlers van het nieuwe RTL Z, naast digitaal en live-events.

'Marco heeft zijn sporen bij RTL verdiend als het gaat om het bouwen van een tv-merk voor een specifieke doelgroep. Met ‘Meer voor Mannen’ heeft hij mannelijk Nederland een thuishonk gegeven. Ik geloof dat hij met de nieuwe zender een merk kan neerzetten dat meer voor ambitieus Nederland biedt', reageert Erland Galjaard, algemeen programmadirecteur RTL Nederland.

Louwerens over het karakter van RTL Z: 'We zijn heel hard aan de slag om een zender neer te zetten die informatie en entertainment perfect combineert. Zakelijk, politiek en breaking news blijven heel belangrijk, die horen tenslotte bij het DNA van RTL Z, maar we komen met meer thema’s. Tech, innovatie, lifestyle en personal finance maken straks deel uit van een gevarieerde programmering, die de thema’s van Z op een nieuwe manier belicht en afwisselt met onder meer documentaires.'

Het nieuwe RTL Z kijkt vooruit, signaleert en informeert, waardoor innovatieve ideeën en partnerships in de spotlight komen en beoogt daarmee een inspiratiebron te zijn voor de doelgroep. RTL Z is, de vijfde 'free to air'-zender van RTL Nederland. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken