Marktaandeel BrandDeli piekt door bekerfinale

Marktaandeel BrandDeli piekt door bekerfinale
  • Media
  • 5 mei 2015 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalTelevisieKijkcijfersBereik

Met een all-day marktaandeel van 30,6% (20-49 jaar) was zondag 3 mei de beste dag ooit voor BrandDeli. Het mediabedrijf was hiermee voor de eerste keer de grootste exploitant op de doelgroep 20-49 jaar. Ook in de subgroepen van mannen 20-49 jaar (35%), 20-34 jaar (34%) en 13-24 jaar (38%) was de exploitant een dag lang marktleider.

Het succes is grotendeels te danken aan de zeer goed bekeken KNVB-bekerfinale. Op het hoogtepunt keken er 2.209.000 mensen naar FOX (1.880.000 kijkers) en FOX Sports (329.000 kijkers). Nog nooit eerder keken er zoveel mensen naar een programma op een van de zenders van BrandDeli.

Over de hele wedstrijd had FOX een marktaandeel van 36%, waarmee de bekerfinale de best bekeken tv-uitzending van de dag was, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Met marktaandelen van 10,8% (20-49 jaar, all day) en 13,3% (mannen 20-49 jaar, all day) was het ook de beste dag ooit voor FOX. In de categorie 20-49 jaar was FOX de tweede zender na RTL4 en qua mannen 20-49 zelfs de best bekeken zender.

BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale tv-merken in Nederland, waaronder 24Kitchen, Comedy Central, Eurosport, MTV en Nickelodeon. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken