Sanoma/SBS, ING, Mindshare, Persgroep en Platform 161 winnen Cross Media Awards 2015

Sanoma/SBS, ING, Mindshare, Persgroep en Platform 161 winnen Cross Media Awards 2015
  • Media
  • 21 mei 2015 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

Gisteravond zijn de Cross Media Awards 2015 uitgereikt tijdens een feestelijk diner voor 180 genodigden in het Compagnietheater in Amsterdam. Grote winnaar van de avond was Sanoma/SBS, dat in 4 van de 7 categorieën was genomineerd en in 3 van de 7 categorieën wist te winnen. ING en Mindshare wonnen 2 prijzen en Mindshare was - als mediabureau van ING - betrokken bij een derde award.

Ard Siekerman is Cross Media Man van het Jaar 2015. Hij is daarmee de opvolger van Jacqueline Smit (winnaar 2013) en Robert van der Ham (winnaar 2014).

De Jury: "In de duistere post crisis jaren hebben vele magazines een zware tik gekregen. Sommige merken zijn in staat gebleken op te staan en zich opnieuw uit te vinden. VT wonen is zo een merk, en achter het merk staat een organisatie en een man, en dat is Ard Siekerman. De leider van het orkest die de media heeft gekruist en op elkaar laten inspelen binnen een ontdekkingstocht naar een nieuw verdienmodel voor media. Deze dirigent verdient een prijs."

Lees het interview met Ard Siekerman dat ten grondslag ligt aan het winnen van zijn awards hier
 

vtwonen is Cross Media Merk van het Jaar 2015. Deze prijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt.

De Jury: "In 2014 heeft vtwonen zich als crossmediamerk ontplooid tot een gidsmerk binnen de industrie. Het markeert ook een kantelpunt in de evolutie van Sanoma en de strategische ontplooiing van een mediabedrijf in het bijzonder. Tot in detail goed uitgevoerd en daarom terecht dat vtwonen deze prijs verdient."

Lees de vtwonen case hier

SBS, ING en Mindshare winnen met Hoeveel ben je waard de award voor Cross Media Case van het Jaar 2015.

De Jury: "In de bancaire sector en binnen een grote corporate is het extreem moeilijk om out of the box te denken en bij een vernieuwende aanpak iedereen dan weer in de box te krijgen. Dat is ING met deze campagne gelukt. Het orkestreren van de verschillende partijen verdient ook een pluim. De campagne gebruikt broadcasting op een perfecte wijze maar involveert tevens de doelgroep met functioneel goed uitgedachte en relevante touchpoints. Goed werk!"

Lees de hoeveel ben je waard case hier

ING is de Cross Media Adverteerder van 2015. Mediabureau is Mindshare.

De Jury: "Het is altijd moeilijk om perfect te duiden wie binnen het samenwerkingverband tussen merk, medium en bureau precies de kar trekt of het verschil maakt. De gedachte is dat de adverteerder het geheel mogelijk maakt. Dat de kaders juist vanuit de bancaire sector, die traditioneel liever risico’s mijdt, worden opgerekt verdient een prijs. Omdat de organisatie laat zien te staan voor vernieuwing en zich zowel intern als extern heeft georganiseerd en daden bij woorden voegt."

Lees de ING case hier


Mindshare is Cross media Bureau van het Jaar 2015.

De Jury: "Binnen het ecosysteem dat is gevormd tussen adverterende merken en exploitanten hebben mediabureaus hun positie het laatste decennium zeer goed kunnen handhaven. Technologie, accountability, creativiteit, daadkracht en de kunst van het nemen van de regie gaan daar hand in hand. Mindshare heeft betreffende dit alles een behoorlijke sprong gemaakt."

Lees hier de Mindshare case

Persgroep is Cross media Exploitant van het Jaar 2015.

De Jury: "De jury is zeer onder de indruk van de Persgroep. In 2014 is er een enorme afstand afgelegd. Het servicen van de keten maar ook de creatieve energie vanuit het Lab en missionariswerk rondom de buisinesscommunicatie springen er uit. Meer dan genoeg reden voor een Cross Media Award."

Lees de Persgroep case hier


Programmatic OOH
van Platform161: is Cross Media Innovatie van het Jaar 2015.

De Jury: "De stelling alles wordt digitaal heeft nog steeds een polariserende werking binnen de industrie. Platform 161 staat alvast aan de kant van de believers. Ze brengen de methodologie van automated trading, wat we kennen uit de digitale media en marketingtak richting een klassiek medium, namelijk outdoor. Zo kunnen adverteerders context, plaats, moment en prijs meenemen in hun planning en dit in real time. Een voorbode van waar het ecosysteem van klassieke media naartoe gaat."

Lees de Programmatic OOH van Platform161 case hier

Hier staat een volledig fotoverslag van Cross Media Congres & Awards

www.crossmediaawards.nl


Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:

   
     

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken