SpecialBite bouwt met KLM aan internationale groei

SpecialBite bouwt met KLM aan internationale groei
  • Media
  • 11 mei 2015 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingFoodOnlineContentMarketing

Restaurantgids SpecialBite gaat internationaliseren. Aan de website worden komend jaar de twintig belangrijkste food-steden toegevoegd, zoals New York, Hongkong, Parijs en Londen. Hiervoor is SpecialBite een samenwerking aangegaan met KLM, dat personeel recensies van buitenlandse restaurants laat schrijven.

KLM gaat samen met SpecialBite een aantal crewleden selecteren die worden opgeleid tot restaurantspotter. Deze foodies gaan op vrijwillige basis op zoek naar speciale restaurants, goede bars en bijzondere koffietentjes in de verschillende steden. De recensies verschijnen op SpecialBite.com in het Nederlands, Engels en Chinees.

Deze employee-branding is onderdeel van een bredere samenwerking tussen KLM en SpecialBite. In april lanceerde SpecialBite al een speciale wijnshop waarin de speciaal voor de KLM World Business Class geselecteerde wijnen worden verkocht.

SpecialBite is een onafhankelijke online restaurantgids die alleen over bijzondere restaurants schrijft. De in 2000 gestarte gids let naast eten ook op de totaalbeleving en richt zich op foodies, die als eerste op de hoogte willen zijn van nieuwe restaurants. Deze worden altijd door SpecialBite getest. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken