Veel vraag naar nieuwe apps Holland Media Combinatie

Veel vraag naar nieuwe apps Holland Media Combinatie
  • Media
  • 4 mei 2015 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalAppsMediaOnlineJournalistiek

Holland Media Combinatie probeert de focus op haar nieuwsmerken te versterken door de introductie van gratis nieuws-apps voor Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander. Met succes, zo blijkt.

Donderdag was de start van de campagne om de gratis nieuws-apps te promoten. En dat had effect. De apps bestormen de gratis download hitlijsten en doen het uitstekend. Ook de waardering van de apps is hoog. Niet alleen de nieuws-apps domineren de download hitlijsten, de digikrant-apps profiteren mee. Deze apps bevinden zich namelijk naast de nieuws-apps in de App Store en Google Play Store.

Meest gedownload in categorie nieuws

De nieuws-app van Noordhollands Dagblad was vrijdag en zaterdag in de App Store de meest gedownloade gratis app in de categorie 'nieuws'. De digikrant-app van dit sterke merk stond op positie 4. Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander volgden op de voet met plek 7, 10 en 14. Deze lijst wordt normaal overheerst door de landelijke media. In de Google Play Store doen de apps het iets rustiger, daarbij kwam Noordhollands Dagblad in de top 10 voor.

Door haar lezers via de app 24 uur per dag van het laatste (regio)nieuws op de hoogte te houden, voegt Holland Media Combinatie – na de diverse nieuwssites en de digitale kranten – opnieuw waarde toe aan haar dagbladen. De nieuws-apps zijn niet alleen gebruiksvriendelijk, ze zijn bovendien beschikbaar voor zowel iOS als Android. En – ook niet onbelangrijk – de gebruiker kan de app zo instellen dat hij in geval van breaking news meteen een nieuwsalert te zien krijgt. Abonnees mogen gratis van alle functionaliteiten gebruik maken. Voor niet-abonnees geldt dat ze weliswaar het laatste nieuws kunnen volgen, maar diverse andere interessante premium-content staat achter een betaalmuur. Na registratie kunnen ze ook daarvan 10 premium artikelen gratis lezen.

Columnisten figureren in campagne

Een uitgebreide mediacampagne brengt de nieuwe apps onder de aandacht. Daarin figureren columnisten van de regionale dagbladen van wie de bijdragen op zowel de nieuwssites als in de apps te vinden zijn. Tommy Wieringa, Veldhuis & Kemper, Wouter Klootwijk, René Diekstra en Marja van Spaandonk bekijken het laatste nieuws op tablet of mobiel. Natuurlijk alles uit de regio, maar ook achtergronden, kunst en cultuur. Altijd en overal.

De nieuws-apps van Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander zijn rechtstreeks gratis te downloaden in de App Store en in de Google Play Store of via www.hollandmediacombinatie.nl/nieuwsapp

Credits

Opdrachtgever: Holland Media Combinatie, Merel Schuit
Concept & Copy: House of Inspiration, Martijn de Kreek
Productie: Klaasfilm
Fotografie: Doon van de Ven 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken