WildHitz wordt nationale tv-zender via KPN iTV

WildHitz wordt nationale tv-zender via KPN iTV
  • Media
  • 7 mei 2015 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekTelevisieDigitaalMedia

De snelgroeiende interactieve muziekzender WildHitz maakt op 1 juli zijn debuut als nationale tv-zender bij KPN iTV. De tv-zender wordt een spin-off van het populaire online muziekplatform. WildHitz brengt nu al wekelijks voor meer dan 1.500.000 kijkers de ideale persoonlijke playlist. De zender weet dankzij haar skip-button en andere data precies wanneer en welke videoclips het best worden bekeken.

De tv-editie van WildHitz brengt de meest populaire videoclips gecombineerd met de snelst opkomende nieuwe videoclips. Door het online platform te koppelen aan de tv-zender kan een videoclip die online viraal gaat binnen een uur ook in de reguliere tv-uitzending worden uitgezonden. Hiermee maakt WildHitz de televisie in de huiskamer voor het eerst écht interactief.

Naast gepersonaliseerde videoclips brengt WildHitz sinds januari 2015 ook dagelijks eigen shows zoals 'De WildHitz Weekendmix', 'Het Klubhuis' en het speciaal op jong volwassenen afgestemde kookprogramma 'Wie Kookt'. Ook deze programma's, met presentatoren als Nellie Benner (foto), zijn straks te zien in de Nederlandse huiskamers. Hiermee is WildHitz tevens de enige gepresenteerde muziekzender in Nederland.

Michel van de Sanden, directeur operations bij WildHitz: 'Met WildHitz willen we op ieder scherm aanwezig zijn. De uitbreiding met een tv-zender is dan ook een logische stap. In het najaar zullen we nog een interactieve primeur voor televisie lanceren waardoor onze kijkers de programmadirectie zullen vormen.'

WildHitz is het enige interactieve tv-station dat 24 uur per dag populaire videoclips brengt in HD-kwaliteit. Ook zijn er invloedrijke videobloggers te zien met actuele lifestyle-onderwerpen. De uitzendingen zijn te bekijken op alle platforms, van (smart-)tv tot tablet. WildHitz zendt ook uit in België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken