Endemol Shine en Fremantle Media kiezen voor Box

Endemol Shine en Fremantle Media kiezen voor Box
  • Media
  • 23 jun 2015 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieContentTelevisie

Endemol Shine Netherlands en FremantleMedia North America, twee van ’s werelds grootste producenten van tv-programma's maken vandaag op het reclamefestival Cannes Lions bekend het cloudplatform van Box te hebben gekozen voor het delen van en samenwerken op content. Box levert de bedrijven gecentraliseerd en veilig content management, zowel intern als extern.

'De media- en entertainmentsector reageert op enorme technologische verschuivingen die van invloed zijn op de wijze waarop content wordt beheerd en verspreid', zegt David Quantrell, senior vice president en general manager van Box EMEA. 'Wij maken het mogelijk om op een veilige manier content te delen, samen te werken en mobiel te zijn, zodat bedrijven als Endemol Shine en FremantleMedia op een compleet nieuwe manier te werk kunnen gaan.'

Box maakt het voor meer dan 37 miljoen gebruikers, van wereldwijd 47.000 organisaties, eenvoudiger om informatie te delen en samen te werken. Met de bekendmaking van vandaag voegen Endemol Shine en FremantleMedia zich bij het groeiende aantal media- en entertainmentbedrijven dat heeft gekozen voor Box, waaronder The Recording Academy, CAA, Legendary Pictures, Sundance Institute en Discovery Communications.

Endemol Shine Netherlands verwacht dat Box betere samenwerkingsmogelijkheden biedt aan zijn medewerkers. 'We werken wereldwijd met ontelbare zenders, digitale platforms en licentiehouders', aldus Leon Backbier, ICT Manager bij Endemol Shine Netherlands. 'Box biedt ons gemakkelijke en universele toegang tot content en een sterk samenwerkingsplatform voor onze verschillende werknemers. Het heeft de wijze waarop we met content omgaan drastisch veranderd, vooral in samenwerking met externe teams.'

'De manier waarop mensen werken verandert, en daarom maken we gebruik van hulpmiddelen in de cloud om te voldoen aan de eisen van de digitale content-workflow', vertelt Chad Hamilton, Executive Director Information Technology bij FremantleMedia North America. 'Box biedt ons de mogelijkheid om met teams overal ter wereld samen te werken, waardoor we veel productiever te werk kunnen gaan. Bovendien krijgt onze IT-afdeling de beschikking over de beveiliging die nodig is voor het beheer van cruciale informatie.'

Endemol Shine Netherlands maakt deel uit van de Endemol Shine Group, dat voortkomt uit de fusie van eind 2014 tussen Endemol, Shine en CORE Media, die daarmee hun krachten bundelden tot een wereldwijd opererende maker, producent en distributeur. De portfolio bestaat uit internationale hits zoals American Idol, Big Brother, Black Mirror, Broadchurch, Deal or No Deal, Grantchester, Man vs. Food, Masterchef, Mr. Bean, One Born Every Minute, Peaky Blinders, So You Think You Can Dance, The Biggest Loser, The Fall, The Money Drop, Wipeout en nog veel meer. De bedrijven van Endemol Shine Group zijn actief op meer dan 30 markten, met een portfolio van meer dan 600 formats (zowel scripted als non-scripted) in combinatie met activiteiten op het gebied van digital, gaming en distributie.

FremantleMedia North America (FMNA) is de Amerikaanse tak van de internationale mediagigant FremantleMedia, actief in 28 landen met meer dan 45 formats. Hitprogramma's van dit bedrijf zijn onder meer American Idol (FOX), America’s Got Talent (NBC), Family Feud (SYN), The Price Is Right (CBS) en Deadliest Catch (Discovery).  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken