Glass Shop Wall introduceert digitale winkelruiten

Glass Shop Wall introduceert digitale winkelruiten
  • Media
  • 19 jun 2015 @ 08:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieInstore marketing

Glass Shop Wall geeft vanaf deze maand de winkelstraat van Nederland een nieuwe impuls door middel van digitale winkelruiten. Een nieuw type beamer projecteert vanaf de onderkant op het gemodificeerde glas. Met deze innovatie wordt het mogelijk etalages interactief te maken.

Glass Shop Wall onderscheidt zich naar eigen zeggen van de reeds bestaande digital signage toepassingen, door de transparantie van het glas te behouden, waarmee ook het open karakter van de winkelstraat blijft bestaan.
Oprichter van de Glass Shop Wall, Wesley Weerdenburg: 'Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden. Zelfs buiten openingstijden kan productinformatie worden getoond, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.'

Winkeliers en verhuurders kunnen door middel van videocontent op de ruit extra inkomsten genereren. De Glass Shop Wall is tevens te gebruiken voor het weergeven van bijvoorbeeld advertenties, stadsinformatie en amber alerts. De mobiele applicatie waarmee content eenvoudig kan worden aangepast, is in ontwikkeling, evenals multi-touch interactie en persoonsherkenning. Ook als de winkel open is, biedt Glass Shop Wall kansen om de bezoeker van de winkelstraat te benaderen. Indien gewenst kunnen passanten bijvoorbeeld verrast worden met een persoonlijke aanbieding door middel van beacons. Bij thuiskomst kan vervolgens ook nog op diverse manieren op de persoonlijke aanbieding worden ingegaan.

Glass Shop Wall in New Babylon

Wesley Weerdenburg is als retailinnovator onder andere actief binnen de Retailagenda, die in het leven is geroepen door het Ministerie van Economische Zaken.

Weerdenburg heeft door intensieve samenwerking met diverse retailexperts een uitgesproken toekomstvisie ontwikkeld omtrent de retailsector: 'Na een intensief testtraject, inclusief pilotperiode, is nu écht de tijd aangebroken voor de lancering van Glass Shop Wall in Nederland. Glass Shop Wall wordt voor het eerst aan het publiek getoond in New Babylon Den Haag bij de Store of the Future. Store of the Future is het kleinste innovatieve warenhuis van Nederland, dat op initiatief van retail kennispartner Q&A op 23 juni 2015 zijn deuren opent.'

Invulling van de Store of the Future vindt plaats in samenwerking met onder andere de gemeente Den Haag en toonaangevende partijen zoals Microsoft, LaPlace, Hema en SNS Bank.

www.glassshopwall.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken