HBO promoot True Detective met online game
- Media
- 23 jun 2015 @ 13:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCampagnesOnline gamingTelevisie
- 23 jun 2015 @ 13:34
- Redactie Media
Betaalzender HBO zet een crossmediale campagne in om de tv-series True Detective, Ballers en The Brink te promoten. Verschillende acties moeten de series, die deze week van start zijn gegaan, onder de aandacht brengen bij een relevant publiek. De campagne moet consumenten de content zelf wil laten ervaren. Zo is er voor True Detective een online game ontwikkeld waarbij kijkers meehelpen enkele moorden op te lossen.
De Detta Dossiers, een online game geïnspireerd door True Detective, laat crimeliefhebbers verschillende fictieve moorddossiers oplossen. Zondag vond in Zwijndrecht de ontknoping plaats tijdens een activerend consumer-event. Voor Ballers, een serie waarbij de focus op American Football ligt, ontwierp HBO een digitaal magazine. Het tijdschrift maakt de wereld van American Football - een in Nederland relatief onbekende sport - en de nieuwe serie toegankelijker voor het Nederlandse publiek.
In Zwijndrecht vond zondagmiddag - enkele uren voor de première van de tweede reeks True Detective - de ontknoping van De Detta Dossiers plaats. Nederlandse serie- en crimeliefhebbers konden wekenlang tegenstrijdigheden opsporen in een serie fictieve moorddossiers. Voor het laatste, zesde dossier reisden deelnemers af naar Zwijndrecht waar 50 finalisten in een nagebouwde crimescene op zoek gingen naar het verlossende bewijsmateriaal. Uiteindelijk vond Pascalle Spijkers uit Eindhoven het verlossende bewijsmateriaal. Naast eeuwige roem wint de Brabantse hulpdetective een reis naar Los Angeles in Californië: het decor voor het tweede seizoen van True Detective.
Ballers Magazine
De nieuwe HBO-serie Ballers, met een hoofdrol voor Dwayne ‘The Rock’ Johnson, wordt geïntroduceerd aan de hand van Ballers Magazine. Dit digitale tijdschrift bevat exclusieve feitjes over de cast, het verhaal en American Football: de sport waar het allemaal om draait. Doel van het magazine is om de lezer op speelse wijze kennis te laten maken met de in Nederland relatief onbekende sport. Het magazine is ook ontwikkeld om de nieuwe, nog onbekende serie toegankelijker te maken voor serie- en sportliefhebbers.
HBO Nederland koos ervoor om zijn nieuwste series in de markt te zetten via een crossmediale campagne waarbij inspiratie een belangrijke doelstelling was. Een optimale combinatie tussen online en offline media - waaronder tv, bioscoop en online - slagen erin om de emotie van de series over te brengen bij een relevant publiek. Ook wordt de content tot leven gebracht door middelenoverstijgende componenten met als absolute hoogtepunt de online detectivegame. Deze campagne werd begin juni geïnitieerd en vond gistermiddag, daags voor de premiere van het langverwachte nieuwe seizoen van True Detective, in Zwijndrecht zijn besluit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Ballers
- True Detective
- campagne
- moordspel
- tv- series
- moord
- kijkers
- televisie
- crossmediaal
- HBO
- Zwijndracht
- game
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing