NostalgieNet herdoopt tot ONS

NostalgieNet herdoopt tot ONS
  • Media
  • 2 jun 2015 @ 09:53
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieDoelgroepDigitaalMedia

Digitaal themakanaal NostalgieNet heeft een nieuwe naam: ONS. Onder deze noemer richt de zender zich primair op 49-plussers. ONS is een zender die eigen producties uitzendt, nieuwe gezichten brengt en vertrouwd én nieuw entertainment biedt. ONS bouwt vanaf dit najaar verder op de fundamenten van NostalgieNet.

Sinds 2006 is NostalgieNet te zien op de Nederlandse televisie. NostalgieNet onderscheidt zich al jaren met prachtige programma’s die terugkijken op vroeger, met amusement uit vervlogen tijden, Nederlandse speelfilms en series. Begin dit jaar is NostalgieNet onderdeel geworden van Just Media Group en wordt er fors geïnvesteerd in de ontwikkeling van de zender. Vanaf september zijn er veel nieuwe programma’s en eigen producties te zien en krijgt NostalgieNet een nieuwe naam: ONS.

Nieuwe programmering, nieuwe gezichten

Vanaf het najaar krijgt ONS een vaste horizontale programmering, met op elk tijdstip herkenbare programma’s. Programma’s die iets betekenen voor de mensen waar we het allemaal voor doen. Dit zijn nieuwe en bestaande programma’s over reizen, natuur en cultuur; over geschiedenis en nostalgie en over gezondheid, lekker eten en drinken. Natuurlijk biedt ONS ook in de toekomst volop entertainment, drama en Nederlandse speelfilms.

Naast bestaande programma’s zendt ONS vanaf september ook veel eigen producties uit, waaronder een gloednieuw middagprogramma Bij ONS aan tafel. Hierin nodigt presentatrice Kristel van Eijk wekelijks een aantal bekende gasten uit in ons strandpaviljoen aan de Loosdrechtse plassen, waarbij kok Walter Muis een heerlijke maaltijd verzorgt.

Daarnaast komt de Top-40 weer terug op tv, zal er een nieuwe talkshow te zien zijn en neemt Mari Carmen Oudendijk de kijker mee in de recente geschiedenis met het programma De Gouden Jaren. In Pension Pleijsier nodigt Sjoerd Pleijsier bekende Nederlanders uit in Frankrijk en verleidt ze met het mooie landleven, vers bereide gerechten en verrassende ervaringen om ze zo nog beter te leren kennen.

Doelgroep van vitale 49-plussers

ONS is er naar eigen zeggen voor miljoenen vitale levensgenieters in de leeftijdscategorie 49+. Ze zijn jong van geest en gaan nog niet achter de geraniums zitten. Nederland telt zes miljoen mensen boven de 49. Dat is bijna 40% van de bevolking en deze groep groeit nog steeds. Het is een doelgroep met veel vrije tijd die ook bovengemiddeld koopkrachtig is. ONS biedt de adverteerder een unieke propositie en bijzonder hoge selectiviteit en is daarmee voor campagnes gericht op plussers een onmisbare partij.  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken