Persgroep start landelijke campagne voor regionaal nieuws
- Media
- 2 jun 2015 @ 12:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesPrintJournalistiekCommercials
- 2 jun 2015 @ 12:11
- Redactie Media
De Persgroep Nederland is van start gegaan met zijn eerste landelijke campagne voor regionaal nieuws. Vorige week gaven we op MarketingTribune al een sneak preview, vandaag hebben we alle overige commercials. JWT Amsterdam was verantwoordelijk voor de productie van de landelijk/regionale campagne.
De Persgroep is sterk vertegenwoordigd in de regio. Niet alleen met de zeven regiokaternen van het AD en de Amsterdamse krant Het Parool, maar ook met de recent aangekochte regionale titels van Wegener. Die titels zijn ook nog eens vernieuwd, dus vindt de uitgeverij het hoog tijd voor een campagne.
Deze eerste landelijke campagne voor regionaal nieuws heet 'Vertegenwoordigd in de regio'. In de campagne zien we dat de vernieuwde kranten de lezer iets unieks bieden. Iets wat geen enkele andere krant kan bieden. Want naast het grote (inter)nationale nieuws schrijven deze titels juist ook over het nieuws uit jouw regio.
Naast de vier tv-commercials (MarketingTribune toonde vorige week al de inbraak-commercial) worden ook radiocommercials, abri’s en pre-rolls ingezet. Er zijn zowel landelijke als regionale tv-commercials ontwikkeld. De Persgroep heeft barters afgesloten in de afzetgebieden van de regionale kranten.
Credits
Klant: De Persgroep
Bureau: JWT Amsterdam
Executive creative director: Bas Korsten
Creative directors: Maarten Vrouwes, Friso Ludenhoff, Michael Jansen
Strategy director: Agustin Soriano
Creative (art): Robert Nelk
Creatieve (copy): Mark Peeters
Business director: Budi Gonzalez de Chaves
Concept producer: Toprak Ozturan, Martijn Pots
Screen producer: Stéphanie Ruitenbeek
Verantwoordelijk bij klant: Erik Roddenhof, Petra de Munck. Annemiek Wiekamp
Productiemaatschappij: MacGyver
DOP: Erik Hijweege
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Wegener
- media
- Tubantia
- campagne
- landelijk
- BN De Stem
- Brabants Dagblad
- Parool
- commercials
- krant
- regio
- JWT
- Gelderlander
- Persgroep
- regionaal nieuws
- dagbladen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing