Roel van den Borne (Havas) wordt CEO van Omnicom

Roel van den Borne (Havas) wordt CEO van Omnicom
  • Media
  • 24 jun 2015 @ 11:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMediabureauPersonaliaStrategie

Roel van den Borne, topman van Havas Media, is benoemd tot CEO van Omnicom Media Group Netherlands. Hij wordt verantwoordelijk voor alle mediabedrijven van Omnicom in Nederland, inclusief de bureaumerken OMD en PHD alsmede specialistische OMG-diensten zoals Annalect, Resolution, Accuen en Fuse.

Van den Borne (48) studeerde aan Nyenrode en INSEAD. Na directiefuncties bij Randstad, Viacom en CBS Outdoor werd hij in 2009 benoemd tot CEO van Havas Media. Onder zijn 6-jarige leiderschap realiseerde het Nederlandse mediabureau substantiële groei en ontwikkelde het zich naar eigen zeggen tot een dynamisch kenniscentrum op het gebied van digitale media.

Colin Gottlieb, CEO Omnicom Media Group EMEA: 'We’re delighted to welcome Roel to our group. He is a strong, ambitious leader, with a powerful personality, sharp vision and rigour. Roel has considerable media experience as a client, vendor and as a very successful agency CEO. His result-orientated leadership and strong digital innovation will be perfect for our business. I look forward to working closely with him.'

Roel Van den Borne zelf: 'Ik ben klaar voor mijn volgende stap. Met mijn inzicht, ervaring en ambitie en commitment wil ik dolgraag van Omnicom Media Group de Nederlandse marktleider maken - een positie die het bedrijf wereldwijd al in handen heeft. Mijn hoofddoel is bijdragen aan de bedrijfsresultaten van onze klanten door voortdurende media-innovaties.'

Omnicom Media Group Netherlands werkt voor klanten als Ziggo, Renault, Nissan, PepsiCo, McDonald’s, Achmea, PlayStation, Efteling, Heinz en EasyJet. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken