RTL bundelt online divisies in Digital Hub
- Media
- 10 jun 2015 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaOnlineDigitaalMediastrategieVideo
- 10 jun 2015 @ 10:59
- Jeroen Mirck
RTL Group heeft de oprichting bekendgemaakt van RTL Digital Hub. Dit gespecialiseerde team gaat gericht bouwen en investeren in terreinen als multi-channel networks (MCN's) en digital advertising sales. Daarbij mikt RTL specifiek op BroadbandTV, StyleHaul, SpotXchange en Clypd. De Digital Hub moet de waarde van dit portfolio van digitale videodiensten maximeren en daarmee RTL's positie in deze groeimarkt versterken.
Marcel Reichart is vanaf heden de Executive Vice President van RTL Digital Hub, dat opereert vanuit Europa en de VS. Daarnaast blijft hij werkzaam voor Bertelsmann. Reichart werkt onder de supervisie van de co-CEO's Anke Schäferkordt and Guillaume de Posch van RTL Group.
Het team van RTL Digital Hub beheert het portfolio van online acquisities en ondersteunt de expansie ervan. Ook wordt gezocht naar interne en externe samenwerkingen, onder meer met de eigen mondiale productietak Fremantle Media.
RTL Group genereert momenteel meer dan 7 miljard online video-views per maand, waarbij het een leidende positie heeft binnen jonge doelgroepen als Women’s Lifestyle & Fashion (StyleHaul), gaming (TGN van BroadbandTV), muziek (Opposition, Wimsic) en kinderen (Hoopla Kidz van YoBoHo/BroadbandTV). RTL Group claimt de nummer twee te zijn in het 'YouTube-ecosysteem'.
Anke Schäferkordt and Guillaume de Posch, Co-CEOs van RTL Group: 'De oprichting van RTL Digital Hub onderstreept ons strategische doel om een wereldwijde macht te worden in online video en ons bereik in Noord-Amerika verder uit te breiden. Met onze recente investeringen daar – BroadbandTV, StyleHaul en SpotXchange – hebben we kritische massa verkregen in online video. Nu willen we onze inspanningen bundelen om ons snel groeiende bereik op dit gebied te laten uitgroeien tot een rendabeler pijler van RTL Group.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- BroadbandTV
- RTL
- televisie
- MCN
- StyleHaul
- video
- Digital Hub
- Clypd
- Anke Schäferkordt
- RTL Group
- YouTube
- RTL Digital Hub
- divisie
- online
- Guillaume de Posch
- SpotXchange
- Marcel Reichart
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing