Sanoma breidt Fashionchick uit naar België
- Media
- 17 jun 2015 @ 09:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineWebwinkel
- 17 jun 2015 @ 09:20
- Redactie Media
Na succesvolle lanceringen in Frankrijk, Duitsland, Engeland en Oostenrijk breidt Fashionchick nu ook uit naar België. Belgische modeliefhebbers kunnen op de social shoppingsite van Sanoma terecht bij ruim vijftig webshops en worden geïnspireerd met het laatste modenieuws.
'Fashionchick België is een logische keuze aangezien we nu al zien dat een aanzienlijk deel van het huidige bezoek uit België komt', zegt oprichtster Ellen Snijder. 'Ook kregen we vaak vragen van Belgische vrouwen waarom dit handige overzicht, de Fashion Finder, niet voor hen beschikbaar was. Ze shopten dus al vaak via Fashionchick.nl, alleen leverden niet al deze shops in België. Dit is nu wel het geval.'
Vlaamse redacteuren
Fashionchick is na eerdere successen zeer gemotiveerd om verder te werken aan de internationalisering van het platform. In 2011 lanceerde de Sanoma-dochter een Duitse en Franse variant, een jaar later stak zij de zee over naar Engeland. In 2015 wordt na Oostenrijk de Belgische markt aangeboord. Fashionchick.be zal, net als de overige internationale varianten van Fashionchick, worden neergezet als zelfstandig lokaal label met Vlaamse redacteuren en zal worden ondersteund door het Nederlandse team. Op deze manier kan er goed worden ingespeeld op nieuws, webshops en trends in België.
Fashionchick is een populair online shoppingplatform dat vrouwen helpt om gemakkelijk de juiste look te vinden. Ze vinden het beste van hun favoriete webshops op één plek en worden direct geïnspireerd met blogs, streetstyle trends en essentials. Het samenstellen van unieke looks en het delen ervan met andere bezoekers maakt dat Fashionchick zich onderscheid op de markt. Fashionchick.be werkt vanuit dezelfde missie en visie met het aanbod van webshops zoals Veritas, de Bijenkorf, Sarenza, La Redoute en Zalando.
Social shopping
In 2008 begon Fashionchick.nl als eerste social shoppingsite voor vrouwen en groeide uit tot de grootste online mode-portal van Nederland, met gemiddeld 1.200.000 bezoekers per maand. Begin 2011 kwam alles in een stroomversnelling voor moederbedrijf No Search B.V. De bezoekersaantallen groeiden sterk en Sanoma Media nam belang in No Search, dat in 2013 werd uitgebreid naar 100%. Mede dankzij de deelname van Sanoma, inclusief 'een flinke kapitaalversterking', konden stappen over de grens eerder genomen worden dan verwacht.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing